Nem éppen méltó lezárással búcsúzott a Forma–1-től Júki Cunoda, ugyanis az Abu-dzabi Nagydíjat követően egy újabb büntetést kapott, miután a versenybírák megállapították, hogy szabálytalanul tartotta fel Lando Norrist a futam során.
A Red Bull utasítására Cunoda megpróbálta feltartani a friss kerékcseréről visszatérő brit pilótát, aki az első kiállását követően hamar az energiaitalosok versenyzője mögött találta magát. A japán versenyző valóban nem könnyítette meg Norris dolgát, ám a manőverek közben átlépte a megengedett határokat: a célegyenesben úgy szorította le a McLaren pilótáját, hogy az kénytelen volt elhagyni a pályát az ütközés elkerülése érdekében.
A sportfelügyelők ezért a futam közben egy ötmásodperces időbüntetéssel sújtották Cunodát, de ezzel még nem ért véget az ügy. A verseny után az FIA hivatalosan is bejelentette, hogy a japán pilóta egy büntetőpontot is kapott az eset miatt, így már nyolcnál jár, ami mindössze négy pontra van a versenytiltást jelentő határtól.
A stewardok hivatalos indoklása szerint „a felvételek, a csapatrádió és az autóból készült felvételek alapján megállapítható volt, hogy a 4-es rajtszámú autó (Norris) épp előzési manővert hajtott végre a 22-es autó (Cunoda) ellen. A 22-es autó többször is irányt változtatott, aminek következtében a 4-es autó kénytelen volt elhagyni a pályát, hogy elkerülje az ütközést. Ezzel a 22-es gyakorlatilag leszorította a 4-est a pályáról."
A történtek különösen pikáns megvilágításba kerültek annak fényében, hogy Lando Norris ezzel a futammal biztosította be világbajnoki címét, miközben Cunoda pályafutása a Forma–1-ben egyelőre lezárulni látszik, hiszen 2026-ban már Isack Hadjar veszi át a helyét a Red Bullnál.
Nem ő volt az egyetlen ugyanakkor, aki büntetést kapott az abu-dzabi hétvégén: Liam Lawson is összeszedett egy büntetőpontot, miután a verseny során szabálytalanul, kiszámíthatatlanul vezetett, amiért egy ötmásodperces időbüntetést is kiszabtak rá.
