Az imolai pályán ragyogó napsütésben zajló második szabadedzés során a McLaren páros kiemelkedő teljesítményt nyújtott, amelynek eredményeként Piastri 1:15.293-as köridővel végzett az élen. A mindössze 25 ezredmásodperces különbséggel mögötte záró Norris teljesítménye mellett az Alpine versenyzője, Pierre Gasly meglepetésszerű harmadik helyezése jelentette a délután legnagyobb szenzációját.
Küzdelmes kezdet a Ferrarinál
A 2025-ös szezonban először Ferraris színekben Olaszországban versenyző Lewis Hamilton számára nem indult zökkenőmentesen a délután. A brit pilóta már az első mért körén nehézségekkel szembesült a Tamburello-kanyarban, majd később a Variante Alta sikánnál a kavicságyat is megsúrolta. A hétszeres világbajnok folyamatosan küzd az új fékrendszerrel, amit jól példáz rádióüzenete. "Ezek az átkozott fékek komoly gondot jelentenek" - nyilatkozta Hamilton, aki a Mercedesről való átigazolása óta nehezen alkalmazkodik a Brembo fékekhez a korábban megszokott Carbon Industrie helyett.
Izgalmas események a pályán
Fernando Alonso kellemetlen helyzetbe került, amikor Franco Colapinto lassan haladó Alpine-ja miatt kellett kitérő manővert végrehajtania a Tamburello-kanyar bejáratánál. "Majdnem ütköztem" - közölte az Aston Martin spanyol versenyzője a csapatrádión keresztül.
A lágy gumis futamok során Piastri megdönthetetlen időt futott, mindössze 25 ezredmásodperccel megelőzve csapattársát. Gasly Alpine-ja a harmadik helyet szerezte meg Russell, Verstappen, Leclerc, Hadjar és Cunoda előtt.
Technikai nehézségek és incidensek
A délután során Max Verstappen több problémával is szembesült. A holland világbajnok az Acque Minerali-kanyarkombinációban az autó aljának érintkezését jelezte, valamint egy váratlan mechanikai problémával is meg kellett küzdenie. "Valami folyamatosan érinti a lábamat fékezéskor a második kanyarban" - magyarázta csapatának, később pedig egy elszabadult csavart talált az ülésében.
Charles Leclerc sem lehetett maradéktalanul elégedett, ugyanis több kanyarban is fejlesztésre szoruló problémákat jelzett csapatának. "Az 5-ös, 9-es és 11-es kanyarok bejáratán dolgoznunk kell, kritikus a helyzet" - fogalmazott a monacói pilóta.
A szabadedzés végét Isack Hadjar balesete szakította félbe, aki a Tamburello-kanyar kijáratánál megpördült és a gumifalnak csapódott. A Racing Bulls versenyzőjének próbálkozása a folytatásra sikertelen maradt, így idő előtt befejezte a gyakorlást.
A második szabadedzés végeredménye:
1. Oscar Piastri (McLaren) 1:15.293
2. Lando Norris (McLaren) +0.025
3. Pierre Gasly (Alpine) +0.276
4. George Russell (Mercedes) +0.400
5. Max Verstappen (Red Bull Racing) +0.442
6. Charles Leclerc (Ferrari) +0.475
7. Isack Hadjar (Racing Bulls) +0.499
8. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) +0.534
9. Alex Albon (Williams) +0.623
10. Carlos Sainz (Williams) +0.641
11. Lewis Hamilton (Ferrari) +0.650
12. Oliver Bearman (Haas) +0.716
13. Franco Colapinto (Alpine) +0.751
14. Fernando Alonso (Aston Martin) +0.927
15. Liam Lawson (Racing Bulls) +0.962
16. Gabriel Bortoleto (Sauber) +1.046
17. Lance Stroll (Aston Martin) +1.048
18. Kimi Antonelli (Mercedes) +1.113
19. Nico Hulkenberg (Sauber) +1.126
20. Esteban Ocon (Haas) +1.127