A Ferrari Miamiban szeretné feledtetni az imolai csalódásokat: a gyors floridai pályán amellett, hogy bemutatkozik egy F1-75-ös fejlesztett verziója, amely a légellenállás csökkentése érdekében könnyebb hátsó szárnnyal rendelkezik, erősebben kihasználják majd a motort, amely átment a legutóbbi megbízhatósági teszteken, és a továbbfejlesztett hibrid rendszer is bevetésre kerül.

A Red Bull Imolában, az Emilia Romagna Nagydíjon aratott kettős győzelemmel bizonyította, hogy az RB18 jelentős lépést tett előre a versenyképesség terén. A Ferrari pedig rájött, hogy a fejlesztések csatájában a mezőny élére kell állnia, bár az olasz csapat megfizette a kissé túlterhelt aerodinamikai konfigurációt, ami miatt a végsebességben lemaradt.

A maranellói csapat az első négy futamon az autó megértésére összpontosított, hogy méltó ellenfele lehessen a Red Bullnak, amely azóta folyamatosan frissítéseket hozott a pályára, amelyek Max Verstappen és Sergio Perez számára megbízhatóbb és hatékonyabb gépet biztosítottak.

Az F1-75 előnye, amelyet az első néhány versenyen élvezhetett, enyhén szólva elhalványult, és a csapat tisztában van vele, hogy eljött az idő a reagálásra. Mattia Binotto, a Ferrari arról beszélt, hogy az autót alacsonyabb hátsó szárnnyal küldik majd pályára Miamiban.

„Mivel Miami az eddig látottakhoz képest nagy sebességű pálya, olyan hátsó szárnyat hozunk, amelyet a hatékonyságot igénylő pályákra terveztek. Tudjuk, hogy a Red Bullnak is jó aerodinamikai csomagja lesz az alacsony/közepes tartományban, és ezért versenyképes lesz. Egy új pályán fogunk küzdeni, ahol jó lesz versenyezni” – mondta az olasz Motorsport.com szerint.

De a legfontosabb hír, amely az elmúlt napokban érkezett, az, hogy a 066/7-es erőforrás elérte a maximális megbízhatósági célokat, és a hetedik hosszú futamot teljesítette a próbapadon komolyabb megbízhatósági problémák nélkül.

Ez azt jelenti, hogy az Egyesült Államokban Charles Leclerc és Carlos Sainz kihasználhatja a Wolf Zimmermann által tervezett egység teljes teljesítményét. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy az új hibridrendszer (MGU-K, akkumulátor és vezérlőegység) is debütál, akkor könnyen elképzelhető, hogy a Ferrari ismét előnyre tesz szert.

Azt is megerősítették, hogy Carlos Sainz első motorját ismét használni fogják a szabadedzéseken. Maranellóban a hazai pályán elszenvedett kudarc után minden szándékuk az, hogy a 2022-es szezont ismét pozitív irányba tereljék, és Imolát minél hamarabb elfeledtessék...

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL