A Ferrari mérnökei tervezési problémát azonosítottak, amely különösen az időmérő edzéseken okoz gondot Lewis Hamilton versenyautójának.

A 2025-ös Forma-1 szezon új kezdetet ígért Lewis Hamiltonnak a Mercedesnél töltött nehéz utolsó éve után, amikor ritka módon csapattársa, George Russell 22 ponttal többet szerzett a hétszeres világbajnoknál.

A 40 éves brit versenyző joggal reménykedhetett az új lehetőségben a Ferrarinál, hiszen az olasz istálló erősen zárta az előző szezont, Charles Leclerc és Carlos Sainz pedig kis híján megelőzték a McLarent a konstruktőri bajnokságban.

Sajnos a 2025-ös idény nem a várt módon kezdődött, annak ellenére, hogy Hamilton pozitívan nyilatkozott az autóról az előszezoni tesztek során. Leclerc kevésbé volt meggyőződve a Ferrari esélyeiről a tesztek után, de jelentős előrelépést tett, miután a csapat bemutatta első fejlesztési csomagját Bahreinben.

Az olasz Gazzetta dello Sport információi szerint a Ferrari technikai gondjai főként az autó hasmagasságával függenek össze, amely különösen az üres tankos kvalifikációs körökön okoz problémát. A Ferrari célja az volt, hogy javítsák időmérős teljesítményüket, miután Leclerc és Sainz mindössze négy pole pozíciót szerzett 24 nagydíj alatt az előző évben.

Az SF-25 „különösen érzékeny" a különböző hasmagasságokra, amikor az autó kevés üzemanyaggal halad. A lap szerint amikor a Ferrari autói lassú szakaszokra érnek, ahol inkább mechanikai mint aerodinamikai tapadásra lenne szükség, az autó „válságba" kerül. Az új padlólemez, amelyet a Ferrari nemrég bemutatott, „mérsékelte a problémát", de nem oldotta meg teljesen.

Fred Vasseur csapatfőnöknek most döntést kell hoznia, mennyi időt és energiát fordítanak a probléma megoldására ebben az évben, tudva, hogy a fejlesztések valószínűleg nem vihetők át a jövő évi új szabályozásba.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL