A nyolcszor egymás után konstruktőri bajnoki címet nyerő csapatnak borzalmas éve volt, csak egy futamgyőzelmet szereztek George Russell révén Brazíliában. Az új szabályok bevezetésével a pattogás egyes autókat jobban érintett, mint másokat, a Mercedes pedig különösen szenvedett emiatt, ezért a Red Bull és a Ferrari helyett a középmezőnyhöz voltak közelebb.
A fejlesztésekkel azonban a W13 egyértelműen a harmadik leggyorsabb autó lett, majd az utolsó, az Amerikai Nagydíjon bemutatott csomag a győzelem felé lendítette őket. Arra a kérdésre, hogy mi lehetett a fordulópont a csapat számára 2022-ben, Shovlin azt mondta: „Barcelona lesz az, ami a mérnökök fejében így fog élni.”
„Barcelonában tettük a legnagyobb lépést afelé, hogy felülkerekedjünk az aero-pattogós jelenségen. Képesek voltunk jó teljesítményt elérni, de ott láthattuk, hogy más probléma is volt ezen felül az autóval.”