Még alig ért véget a 2025-ös Forma–1-es idény, máris új korszak küszöbén állunk, hiszen 2026-ban jönnek az aktív aerodinamikával felszerelt, radikálisan új autók és erőforrások. A január elején bemutatkozó versenygépek nemcsak a látványosabb karosszériával és a 50/50 arányban megosztott belső égésű és elektromos hajtással írnak történelmet, hanem a gumihasználat terén is jelentős változást hoznak.
A Pirelli, amely 2026-ban is marad a sorozat hivatalos gumiszállítója, már most bejelentette, hogy milyen keverékeket visz magával az év első három futamára. Bár a szezonnyitó ausztrál versenyig még hónapok vannak hátra, az olasz gyártó időben nyilvánosságra hozta döntését, így a csapatok előre készülhetnek az új abroncsokra.
Keskenyebb, de azonos átmérőjű abroncsok jönnek
Az új szezonban a kerékméret továbbra is 18 colos marad, azonban a gumik szélessége csökken. Az első tengelyen 25, míg a hátsón 30 milliméterrel lesz keskenyebb az abroncs, emellett az átmérő is változik – elöl 15, hátul 10 milliméterrel lesz nagyobb, mint eddig.
A Pirelli összesen hat keveréket homologizált 2026-ra, a C1-től (a legkeményebb) a C6-ig (a leglágyabb), de a versenyhétvégékre továbbra is háromféle típus lesz elérhető – kemény, közepes és lágy –, megtartva az eddig megszokott rendszert.
Eltérő választás három különböző futamra
A szezon első három helyszíne – Ausztrália, Kína és Japán – mind más-más kihívást jelent a gumik számára, amit a Pirelli gumiválasztása is tükröz.
Melbourne-ben a lágyabb irányba mozdultak el: ott a C3-as (kemény), a C4-es (közepes) és a C5-ös (lágy) keverékek kerülnek majd használatba.
Sanghajban eggyel keményebb összeállítást kapnak a csapatok: a C2-es (kemény), C3-as (közepes) és C4-es (lágy) gumik lesznek elérhetők.
Szuzukában, ahol a gyors kanyarok különösen igénybe veszik az abroncsokat, a legkeményebb kombinációt kapja a mezőny: a C1-es (kemény), a C2-es (közepes) és a C3-as (lágy) keverékek állnak majd rendelkezésre.
A Pirelli célja ezzel a variálással az, hogy az első három futam során minden csapat kipróbálhassa mind az öt homologizált keveréket, így még a szezon elején teljes képet kaphatnak arról, hogyan viselkednek az új konstrukciók a különböző gumikon.
