A Forma–1 mezőnye a szezon utolsó előtti versenyére érkezik Katarba, ahol a Lusail versenypálya ismét otthont ad a bajnokság finisének. A helyszín korábban már szolgált emlékezetes pillanatokkal, hiszen 2023-ban a hőség és a gyors tempót kikényszerítő gumiszabályok egyszerre tették embert próbálóvá a nagydíjat.
A mostani hétvége azonban egészen más hangulatban indul, ugyanis a meteorológiai előrejelzések alapján jelentősen kedvezőbb körülmények várják a csapatokat. Az idei futam során nem kell hasonlóan szélsőséges hőségre készülni, ami érezhetően megkönnyítheti a pilóták és a szerelők dolgát.
A pénteki program 26 °C körüli levegővel rajtol az első szabadedzésen, míg a sprintidőmérő már 22 °C-ban zajlik majd. A versenynapot és az időmérő napját egyaránt enyhe északias szél kíséri, ami tovább javíthatja a tapadási viszonyokat.
Szombaton a sprintfutam idején 25 °C körüli hőmérséklet várható, a szél pedig időnként élénkebbé válhat. A fő időmérőt már mindössze 21 °C-ban rendezik, ami szokatlanul kellemes a térségben megszokotthoz képest.
A vasárnapi nagydíjra 21–22 °C-os, száraz és napos időt jósolnak, enyhe északkeleti légmozgással. Ez a kombináció az előzetes várakozások szerint kiegyensúlyozott körülményeket teremthet egy fontos hétvégén, amelyen Lando Norris akár a bajnoki címet is megszerezheti, annak ellenére, hogy a McLaren Las Vegasban a kettős kizárás sorsára jutott.
A katari verseny tehát jó eséllyel teljesen más arcát mutatja, mint két évvel ezelőtt, amikor a hőség komoly megterhelést jelentett a mezőny minden tagjának.
