Motorsport.hu|2025. 11. 25. 16:53
Az olasz alakulat egyre messzebb kerül attól, hogy 2024 után ismételten a második helyen fejezze be a szezont a csapatok bajnokságában, hiszen jelenleg már csak a negyedikek. Fred Vasseur csapatvezető ugyanakkor így sem tekinti teljes kudarcnak ezt az évet.

A Ferrari még távolabb került a Mercedestől és a Red Bulltól a Las Vegas-i Nagydíj után, hiszen Charles Leclerc a hatodik, míg Lewis Hamilton csak a tizedik helyen ért célba. Bár mindketten előreléptek két pozíciót a McLaren kizárása miatt, de a Mercedes valójában többet profitált náluk, hiszen mindkét autójuk Leclerc előtt ért célba.

A brazíliai dupla kiesés után John Elkann elnök nyilvánosan kritizálta a versenyzőket, ami látszólag csak olaj volt a tűzre, hiszen nagyon úgy tűnik, hogy nincs meg a megfelelő egység a Scuderián belül. Vasseur, aki a szezonban már sokszor játszotta a tűzoltó szerepét, most is hasonlóan tett, mivel szerinte bizonyos drámák eltorzították a megítélésüket az év egészét tekintve.

„Természetesen az előző hétvégén nem szereztünk pontot, de két hete még másodikak voltunk a bajnokságban. Nem arról van szó, hogy komplett katasztrófa lenne az egész. Számomra a katasztrófa nem a megfelelő szó. Ettől függetlenül igaz, hogy az előző két versenyen összesen szereztünk hat vagy hét pontot.”

Vasseur ezt még a McLaren kizárása előtt nyilatkozta. A Ferrari egyébként Brazíliában hat egységet gyűjtött, de mindet a sprinten, míg Las Vegasban kilencet szereztek volna, amennyiben megmarad az eredeti végeredmény. Bárhogy is van azonban, az istálló a brazíliai sprintet követően visszaszorult a harmadik helyre a konstruktőri tabellán, majd pedig a főfutam után a Red Bull is megelőzte őket.

Most már tehát csak a negyedik helyen tanyáznak, és az a tény, hogy a Red Bull, vagyis inkább Max Verstappen megelőzi őket, nem fest róluk túl jó képet. „Nemrég még a Mercedes és a Red Bull előtt voltunk, szóval nem annyira drámai a helyzet. Persze tökéletesen megértem a pilótákat, mert többet szeretnének elérni. És higgyenek nekem, hogy hétfő reggel a gyárban én is kicsit keményebb vagyok a megbeszélések során.”

„A DNS-ünk részét képezi, hogy mindig többet és jobbat akarunk. Max is ugyanúgy próbál többet kisajtolni a csapatából és mindenki másból. A paddockban mindenki ezt csinálja, szóval ez nem igazi dráma” – magyarázta a francia szakember.

A Ferrarinál azonban nem csak egyféle problémát kellene megoldani. Az egy dolog, hogy az SF-25-ös problémás autó, nem elég gyors, nehéz beállítani és esős körülmények között sincs meg a tempója, de közben maga az istálló is vét műveleti és kivitelezési hibákat.

Hamilton esetében a Q1-ben talán lehetett volna pontosabb a kommunikáció, Riccardo Adami határozottabban mondhatta volna a hétszeres bajnoknak, hogy nyomja a gázt, ha fel akar érni egy újabb gyorskörre. Végül ez nem történt meg, így a brit lemaradt az esetleges továbbjutásról és csak a 20. helyen zárt.

Leclerc-nél eközben a csapat nem volt elég körültekintő, hiszen hagyták, hogy Oscar Piastri eléjük vágjon, mindez pedig akár a harmadik hely sorsát is eldönthette. „Az volt a gond, hogy nem voltunk biztosak a gumikkal kapcsolatban, hiszen nem mentünk hosszú etapot csütörtökön vagy pénteken.”

„Nem voltunk biztosak az abroncsok élettartamát illetően, és hogy lesz-e még kerékcsere. Nem akarok a Mercedes nevében beszélni, sem Toto [Wolff] vagy Kimi nevében. Nem tudom, hogy eleve csak egy kiállással terveztek-e, vagy azt gondolták, hogy újból ki fognak majd állni. Az viszont tény, hogy a futam során rájöttünk, hosszabban is mehettünk volna, ezért ha újra lehetne csinálni a taktikát, akkor talán egy körrel Piastri előtt álltunk volna ki. Ezt azonban mindig nagyon könnyű mondani a verseny után.”

Katasztrófa a Ferrari idei szezonja? A rajongók többsége szerint valószínűleg igen, hiszen a csapat számos lehetőséget hagyott kihasználatlanul, és 22 hétvége után még nincs futamgyőzelmük. Ami pedig a konstruktőri tabellát illeti, jó eséllyel vereséget fognak szenvedni egy újonccal felálló istállótól és egy egyversenyzős csapattól is.