A maranellói gárda első embere hangsúlyozta, hogy a 2026-os szabályváltozások során nem feltétlenül a motorerő lesz a döntő tényező, hanem sokkal inkább az, hogy a különböző pályákon mennyire tudják majd a csapatok optimálisan kezelni az erőforrásokat. Vasseur szerint hiába rendelkezik majd valaki erősebb motorral, ha közben egy másik istálló olyan innovációval áll elő, mint amilyen a Brawn GP dupla diffúzora volt 2009-ben.
Az olasz alakulat vezetője az Auto Motor und Sportnak adott interjújában kifejtette, hogy a közelgő szabályváltozások mértéke minden eddiginél jelentősebb lesz. „Senki sem tudja megjósolni, mi fog történni egy ilyen mértékű szabályváltozásnál. 2009-ben sem sejthette senki, hogy a Brawn GP négy tizeddel mindenki előtt lesz a dupla diffúzorával, pedig gyakorlatilag a semmiből jöttek" – fogalmazott a francia szakember.
A 2026-os szezonban számos területen történnek változások, hiszen nemcsak az erőforrások módosulnak jelentősen, hanem a karosszériák is kisebbek lesznek, a tömegük pedig 30 kilogrammal csökken az FIA „fürge autó" koncepciójának megfelelően. Emellett aktív aerodinamikai elemeket is bevetnek majd, ami egyben a Drag Reduction System (DRS) korszakának végét is jelenti a száguldó cirkuszban.
Az erőforrások területén szintén radikális változások jönnek, hiszen a hajtás 50 százalékban elektromos lesz, míg a belső égésű motorok teljes mértékben fenntartható bioüzemanyagokat használnak majd. Sokan úgy vélik, hogy az energiamenedzsment és -elosztás kritikus szerepet játszik majd a teljesítményben 2026-tól.
Max Verstappen is megerősítette ezt a nézetet, amikor a média képviselőinek, köztük a PlanetF1.com-nak nyilatkozott: „Igen, ez [az energiamenedzsment] lesz a meghatározó, egyes versenyeken jobban, mint másokon. De ez bizonyos mértékben már most is jellemző, jövőre viszont még hangsúlyosabb lesz. Az idő majd megmutatja, hogy ez jó vagy rossz dolog-e."
Vasseur szerint azonban nem elsősorban a nyers erő, hanem a motorok kezelhetősége lesz a legfontosabb differenciáló tényező. „Most a teljesítmény számít, jövőre viszont a kezelhetőség lesz a kulcs. Az egyik motor Monzában lehet jó, a másik Monte Carlóban vagy a Hungaroringen. Majdnem olyan lesz, mint amikor régen a turbómotorok versenyeztek a szívómotorokkal" – magyarázta a szakember.
A Ferrari csapatfőnöke a jövő évi erőviszonyokkal kapcsolatban rámutatott, hogy az ilyen átfogó változások jelentős átrendeződést hozhatnak a mezőnyben. „Ha valaki fél másodpercet nyer azzal, hogy jobban használja ki a gumikat, vagy kihasznál egy kiskaput az alváz szabályaiban, azt nehéz lesz kompenzálni egy jobb motorral" – vélekedett Vasseur, aki szerint a bizonytalanság teszi olyan izgalmassá a nézők számára a következő szezont.
A Ferrari 2008 óta tartó címszerzési szárazságát szeretné megtörni az új korszakban, és Vasseur bízik abban, hogy csapata képes lesz megfelelően reagálni a kihívásokra. A maranellóiakon kívül a Mercedes, a Honda, a Red Bull Powertrains és az Audi F1 is motorgyártóként lesz jelen a 2026-os szezontól kezdődően.