Törő Ferenc|2025. 12. 21. 16:15
A Ferrari csapatfőnöke szerint a költségvetési plafon komoly buktató lehet az új szabályok bevezetésének évében.

2026-ra teljesen új szabályrendszer lép életbe a Forma–1-ben, ami nemcsak a technikai megközelítéseket forgathatja fel, hanem a csapatok költségvetési stratégiáit is próbára teheti. A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur szerint a költségkeret kezelése kulcsfontosságú lesz, különösen az év első szakaszában, amikor még mindenki keresi a legversenyképesebb irányt.

Vasseur úgy látja, hogy az új éra első versenyein komoly különbségek alakulhatnak ki az istállók között, amit nem feltétlenül az első futamon látott forma fog meghatározni.

„Jövőre az egyik legnagyobb kihívás a költségvetési plafon megfelelő kezelése lesz, ugyanis ha egy csapat már az első néhány futamon négy-öt fejlesztést is pályára visz, vagy például új padlólemezt kell eljuttatni egy távoli helyszínre, mondjuk Japánba vagy Kínába, akkor a szezon elején el is költheti a fejlesztési keretének a felét” – magyarázta a La Gazzetta dello Sportnak adott interjúban.

A Ferrari csapatfőnöke hangsúlyozta, hogy minden egyes lépést körültekintően kell majd megtervezni. „Lépésről lépésre kell majd dönteni arról, mit teszünk, attól függően, hogy éppen hol tartunk” – mondta, majd hozzátette, hogy a szezon első versenyén, Melbourne-ben élen álló csapat korántsem biztos, hogy a teljes évben megtartja ezt az előnyt.

Az FIA is igyekezett előre kezelni a lehetséges problémákat, ezért bevezetésre került az ún. További Fejlesztési és Frissítési Lehetőség (ADUO) rendszere, amely lehetőséget ad a lemaradó csapatoknak a hajtáslánc fejlesztésére – természetesen szabályozott keretek között.

A rendszer célja, hogy meggátolja, hogy egyetlen csapat uralja az idényt, miközben mások a mezőny végén szenvednek. Ez különösen érdekes lehet egy olyan évben, amikor az Audi is bemutatkozik a Forma–1-ben, a Red Bull pedig először használ saját fejlesztésű erőforrást.

Élő közvetítés