Az európai versenyszezon kezdetén valamennyi csapat teljesítményében meghatározó változások várhatók, amire a Ferrari is alaposan felkészült. A maranellói istálló szakemberei már a Miami Nagydíj hétvégéjén jelezték, hogy az előttük álló európai versenyeken fokozatosan vezetik be az új fejlesztéseket.
"Az imolai és monacói versenyhétvégére néhány kisebb újítást vezetünk be" – mondta Frederic Vasseur, majd hozzátette, hogy a barcelonai futamra egy teljesen új első szárny érkezését is tervezik. A csapatfőnök megjegyezte, hogy ezekkel a fejlesztésekkel elsősorban az SF-25 már meglévő potenciálját szeretnék még jobban kiaknázni.
A Ferrari számára az időmérő edzések jelentették eddig a legnagyobb kihívást, ugyanis sem Lewis Hamilton, sem Charles Leclerc nem tudta optimálisan kihasználni a gumik teljesítményét egyetlen gyors kör alatt.
A Miami Nagydíjon például Leclerc, aki ezúttal is a csapat eredményesebb versenyzője volt, 0,550 másodperces hátránnyal mindössze a nyolcadik rajtpozíciót szerezte meg, míg Hamilton csak a tizenkettedik helyre kvalifikálta magát.
Vasseur ugyanakkor határozottan kiállt versenyzői mellett. "Teljes mértékben megbízom Charles-ban és Lewisban. Ha megnézzük Charles elmúlt öt éves teljesítményét, valamint Lewis rekorderedményeit, egyértelmű, hogy mindketten kiemelkedően teljesítenek az időmérőkön, hiszen ez mindig is az erősségük volt" – nyilatkozta a szakember, aki szerint a jelenlegi problémák egyértelműen a versenyautóval kapcsolatosak.
Gumikezelési nehézségek
A Miami Nagydíjon különösen szembetűnő volt a Ferrari hátránya, ahol a csapat még használt gumikkal is kénytelen volt időmérő köröket teljesíteni.
"A használt gumikkal futott köreink nem voltak rosszak, nagyjából a negyedik-ötödik pozícióra voltak elegendők. Amikor azonban a többiek új gumikra váltottak, ismét pozíciókat vesztettünk" – fogalmazott Vasseur.
A csapatfőnök szerint alapvetően tartani tudják a lépést a Mercedesszel és a Red Bull-lal, bár a McLaren teljesítménye Miamiban megközelíthetetlen volt számukra. "Jobb rajtpozícióból akár Max Verstappennel és a Mercedesszel is felvehettük volna a küzdelmet, erre azonban nem nyílt lehetőségünk" – tette hozzá.
A gumiablakok optimális kihasználása továbbra is sarkalatos kérdés marad. "Pályáról pályára, gumikeverékről gumikeverékre, illetve a különböző pályahőmérsékletek függvényében változik az ideális működési tartomány" – magyarázta Vasseur, aki szerint Miamiban a pálya hátsó gumikra gyakorolt fokozott terhelése kifejezetten kedvezett a McLaren megközelítésének.
A szakember hangsúlyozta, hogy bár a versenytempójuk általában megfelelő, ez önmagában nem elegendő. "Esetenkénti felzárkózással nem lehetünk elégedettek, átfogó és folyamatos fejlődésre van szükségünk" – zárta gondolatait a Ferrari csapatfőnöke.