Motorsport.hu|2025. 10. 07. 18:38
A Ferrari mély válságban van, miután Hamilton érkezése sem hozta meg a várt áttörést, ráadásul Leclerc türelme fogytán, az Aston Martin pedig tágra nyílt szemekkel figyeli a történéseket.

Példátlan válsághelyzet alakult ki a Ferrarinál, ugyanis a gyenge teljesítmény, a belső feszültségek és a megkérdőjelezhető stratégiai döntések miatt egyre forróbb a levegő Maranellóban. A csapat zászlóshajója, a kifejezetten lojális, ám már közel 28 éves Charles Leclerc pedig fontolgathatja, hogy máshol próbálja meg valóra váltani világbajnoki álmait.

Az idei szezon eredetileg az újjászületés éve lett volna a Scuderiánál, ugyanis a konstruktőri világbajnoki cím karnyújtásnyira tűnt, különösen Lewis Hamilton szerződtetésével, és a csapat azt remélte, hogy már 2025-ben, a ground effect éra utolsó évében címet szerezhetnek. Az SF-25 azonban az első pillanattól kezdve csalódást okozott, középszerű teljesítményével nemcsak a bajnoki helyezésre, de a csapat hangulatára is rányomta bélyegét.

A Ferrari Forma-1-es szezonja egyértelműen mélyrepülésben van. Az autónak az előző évi konstrukció erősségeire kellett volna építenie, amely csak néhány ponttal maradt le a konstruktőri címről. A Frédéric Vasseur vezette csapat munkája azonban messze elmaradt a várakozásoktól – amelyeket egyébként maga a Scuderia srófolt túl magasra még márciusban, amikor Milánóban Leclerc és Hamilton Vasseur társaságában konkrét világbajnoki reményekről beszélt.

A helyzet Ausztráliában vált nyilvánvalóvá: az SF-25 egy rendkívül szűk működési tartománnyal rendelkező versenyautó. Ez önmagában még nem lenne meglepő, hiszen a McLaren kivételével minden csapat küzd hasonló problémákkal, ahol a legkisebb pálya- vagy hőmérsékletváltozás is befolyásolja a teljesítményt. Ám míg a Mercedes és a Red Bull az idény során megtalálta a módját, hogyan hozza ki a maximumot az autóikból, a Ferrari 18 futam után is csak tapogatózik.

A problémák már nyíltan megmutatkoznak, amit Leclerc és Hamilton sem rejt véka alá a sajtó előtt. A hétszeres világbajnok különösen az időmérős menedzsmentet kritizálta, és olyan elkerülhető hibák is előfordultak, mint Leclerc és Norris boxutcai incidense.

A Corriere dello Sport értesülései szerint Maranellóban sem rózsás a helyzet, ahol Loic Serra és Jerome d'Ambrosio személyesen felügyeli a következő szabályrendszer szerinti autó fejlesztését. A lap szerint a feszültség különösen Vasseur és egy vezető mérnök – vélhetően Matteo Togninalli, a pályamérnökség vezetője – között éleződött ki.

A legnagyobb aggodalom, hogy ez az elégedetlenség negatívan befolyásolhatja az új technikai ciklus első autójának előkészítését, ami Leclerc szempontjából kulcsfontosságú lehet. A monacói versenyző szinte biztosan végignézi, ahogy egy nála fiatalabb pilóta nyeri meg azt a világbajnokságot, amit ő hét éve üldöz a Ferrarival. Közel 28 évesen talán eljött az idő, hogy körülnézzen, ha komolyan gondolja a világbajnoki címet.

Nem titok, hogy augusztusban Leclerc stábja felvette a kapcsolatot az Aston Martinnal, amely jövőre már Honda-motorokkal és Adrian Newey aerodinamikai szakértelmével számolhat. A végső döntés előtt azonban 2026 végéig várnia kell, hogy felmérhesse a többi csapat teljesítményét, és 2027-re a legígéretesebb opciót választhassa.

Élő közvetítés