A holland De Telegraaf információi szerint a Milton Keynes-i székhelyű istálló átfogó fejlesztési csomaggal érkezik a 2025-ös F1-es világbajnokság hatodik versenyére, amelytől az RB21-es versenyautó vezethetőségének jelentős javulását várják a szakemberek.
A csapat mérnökei elsősorban az autó alsó részének áttervezésére összpontosítottak, mivel ez a terület meghatározó szerepet játszik a teljesítmény fokozásában.
Az új specifikációjú padlólemezt egyelőre kizárólag Max Verstappen autójára szerelik fel, míg a korábban gyenge teljesítménye miatt a VCARB-hoz visszaminősített Liam Lawson helyére érkezett Cunoda Juki csak a későbbiekben kaphatja meg az új alkatrészeket.
A floridai sprintversenyes hétvégén történő bevetés egyértelműen jelzi, mennyire sürgető a közvetlen riválisokkal szembeni teljesítménykülönbség ledolgozása.
Az európai versenyek közeledtével a Red Bull stratégiája összhangban áll a többi élcsapat fejlesztési tervével, amelyek szintén felgyorsították technikai fejlesztéseiket az öreg kontinensen megrendezésre kerülő futamok előtt.
Verstappen az elmúlt hetekben többször hangsúlyozta egy kiszámíthatóbb és versenyképesebb autó szükségességét, miután a szezon eddigi szakaszában nem sikerült megőrizni a csapat korábbi években megszokott dominanciáját.
A négyszeres világbajnok jelenleg a harmadik helyet foglalja el az összetett pontversenyben, tizenkét ponttal lemaradva az éllovas Oscar Piastritól, valamint két ponttal csapattársa, Lando Norris mögött. Verstappen egyetlen idei győzelme a Japán Nagydíjhoz köthető, ami jól mutatja, hogy bár a Red Bull továbbra is az élmezőnyben küzd, már nem rendelkezik az előző évek technikai fölényével.
A spanyol futamon életbe lépő, a hajlékony szárnyakra vonatkozó új szabályok előtt bevezetendő fejlesztéstől azt remélik a szakemberek, hogy ez lehet az első lépés a McLarennel szembeni hátrány ledolgozásában.