A Mercedes versenyzője magyarázatot keres a Red Bull brutális tempóváltása után Monzában.

George Russell úgy távozott Monzából, hogy beismerte - alig tudja megérteni, hogyan fordította át Max Verstappen és a Red Bull ennyire gyökeresen a formáját, mindössze hetekkel azután, hogy versenyképtelennek tűntek.

A négyszeres világbajnok holland versenyző elsöprő győzelme a 2025-ös Olasz Nagydíjon sokkolta a paddock jelentős részét és újjáélesztette a vitákat a modern Forma-1 kiszámíthatatlan hullámzásairól.

Verstappen, aki Magyarországon csak kilencedikként ért célba a nyári szünet előtt és Bahreinben is gyengén teljesített az idény elején, váratlanul visszatért régi, dominanciára épülő formájához a Sebesség Templomában.

Bár rövid időre át kellett engednie a vezetést Lando Norrisnak a rajt után, az első sikánban zajló kerék a kerék elleni küzdelem következtében, Verstappen már két körrel később visszavette az irányítást és többé nem nézett hátra - végül 19 másodperces előnnyel győzött a két McLaren pilóta előtt.

Ez a mértékű fordulat arra késztette Russellt, hogy megkérdőjelezze, miként lehetséges, hogy ugyanaz az autó ennyire következetlenül teljesítsen a különböző pályákon.

„Jogos az értékelés. Elég különös sport ez" - mondta Russell a Sky Sports F1-nak, miután ötödikként végzett. „Képtelen vagyok felfogni, hogy Verstappen 40 másodperccel lemaradhat a győzelemtől Bahreinben, aztán itt és Imolában 20 másodperccel nyerjen."

„Meglehetősen lenyűgöző. Fogalmam sincs, mi vár ránk a következő versenyeken. Bízom benne, hogy gyakrabban harcolhatunk majd dobogóért. A Ferrari kissé előrelépett a szezon kezdete óta. A helyzet egyáltalán nem egyértelmű" - fűzte hozzá.

Russell hétvégéje ígéretesen indult, amikor az első kvalifikációs szakaszban a közepes keverékkel lett leggyorsabb, azonban a Mercedes a döntő Q3-ban a lágy gumikkal küldte pályára. Később azt sugallta, hogy ez a döntés megfosztotta egy lehetséges Ferrari elleni előnyös rajthelytől.

„Biztos voltam benne, hogy a Ferrarik elé fogok kvalifikálni" - nyilatkozta. „Valószínűleg egy pozícióval előrébb is lehettem volna. A valóságban a Ferrari szuboptimális stratégiát követett ahhoz, hogy legyőzze a McLarent. Bizonyára valami mást csináltak volna, hogy megelőzzenek engem. Az ötödik hely pont az, ahol jelenleg tartunk."