Az Azeri Nagydíj során a két Ferrari-pilóta eltérő taktikát követett, és ez összességében Hamiltonnak kedvezett, hiszen ő a kemény abroncsokon rajtolt, míg Leclerc a közepesen. A kerékcseréknél természetesen azonban fordult a kocka, a brit versenyző pedig gyorsabb volt csapattársánál, így a Ferrari arra kérte Leclerc-t, hogy engedjen utat a hétszeres bajnoknak.
A monacói ezt meg is tette, de mivel Hamilton a futam végéig nem tudott támadást indítani az előtte lévőkkel szemben, így az istálló a pozíció visszaadására kérte őt. Hamilton ennek azonban már nem tett eleget, pedig a célegyenesben komolyan lassítani kezdett, csak mindez nem volt elég ahhoz, hogy Leclerc a vonalig visszaérjen elé.
Az eset természetesen elég nagy visszhangot kapott, de mivel csak egy nyolcadik és kilencedik helyről volt szó, ezért a pilóták nem tulajdonítottak neki túl nagy jelentőséget, bár Leclerc azért a futam után megjegyezte, hogy Hamilton nem tartotta magát a megbeszéltekhez, és ez a jövőben nem fordulhat elő újra.
Hamilton később egyébként elnézést kért csapattársától, a Szingapúri Nagydíj felvezetése során pedig elmondta, hogy azóta megvitatták a történteket. „Beszéltem Charles-lal. Minden rendben. Charles nagyszerű, és igyekeztünk dolgozni a kommunikáción, hogy a folytatásban ne fordulhasson elő ilyesmi. Nem fog újra megtörténni.”
Baku összességében ettől függetlenül is frusztráló volt a vörösök és Hamilton számára, hiszen hiába nyerte meg a második szabadedzést, az időmérőn már a Q2-ben búcsúzott. Annak kapcsán, hogy mi siklott félre, a következőket mondta: „Kissé rossz irányba mentünk el a szárnyakkal. Alapvetően ez egy közös döntés volt.”
„Emellett az időmérős kivitelezésünk sem volt a legjobb. Tudtuk, hogy a közepes abroncs három tizeddel gyorsabb, de végül mégsem azt használtuk. Tisztában vagyunk azonban, hogy javítani tudunk ezeken a területeken, hogy a folytatásban már ne fussunk bele ismét hasonló hibákba” – zárta Hamilton.