Hamilton vélhetően váltóprobléma miatt nem jutott tovább a sprintidőmérő első szakaszából Spában.

Bár Lewis Hamilton számára a Ferrari új hátsó felfüggesztésének fejlesztése reményt adott a jobb teljesítményre a Belga Nagydíj sprintidőmérőjén, a brit pilóta végül csak a 18. helyen zárt az SQ1-ben, miután egy megcsúszás miatt jelentős időt veszített.

A pénteki időmérő első szakaszában Hamilton, aki két éve nem végzett ilyen hátul sprintkvalifikáción, ugyanannál a Stavelot kanyarnál hibázott, ahol Andrea Kimi Antonelli is elhagyta a pályát, igaz, Hamiltonnak még sikerült korrigálnia az első körében.

A Ferrari erejét azonban Charles Leclerc bizonyította, aki a nyolcadik pozícióban végzett, több mint hat tizedmásodperccel gyorsabb kört teljesítve, mint Hamilton. A brit versenyző idejét döntően befolyásolta a Stavelotban történt megcsúszás, majd a Buszmegálló-sikánnál elkövetett hibája, amely végleg megpecsételte a sorsát az SQ1-ben.

Anthony Davidson, a Sky Sports F1 szakértője az időmérő után azonban arra hívta fel a figyelmet, hogy a Ferrari váltójából szokatlan hangokat lehetett hallani Hamilton autójában, ami szerinte jelentősen befolyásolta a brit teljesítményét.

„Az a hang, amit hallok, a hátsó tengely blokkolására utal. Hallható az a bizonyos kattogás – ez a váltó holtjátékából ered” – fogalmazott Davidson. Hozzátette: „Nem hibáztatom a pilótát ebben a helyzetben, mert egyértelműen valami történt a Ferrari váltójával a visszaváltások során”, mondta.