Motorsport.hu|2025. 08. 15. 09:53
A hétszeres világbajnok Ferrarinál töltött első félszezonja után komoly kritikák kereszttüzébe került.

A 2025-ös szezon elején számos szakértőt meglepetésként ért, amikor a Scuderia bejelentette a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton szerződtetését, ami a maranellói istálló számára a dicsőség visszaszerzésének lehetőségét, míg a brit pilóta részére egy friss kezdetet jelentett volna. Az eredetileg hatalmas várakozásokkal övezett együttműködés azonban eddig korántsem hozta a várt eredményeket, hiszen tizennégy versenyhétvége után Hamilton még egyetlen nagydíj győzelmet sem tudott felmutatni, csupán a kínai sprintfutamon diadalmaskodott.

A nyári szünet beköszöntével a Ferrari gyakorlatilag lemondhat arról, hogy utolérje a konstruktőri bajnokságot jelenleg 559 ponttal vezető McLarent, miközben a maranellói gárda mindössze 260 pontot gyűjtött. A pilóták pontversenyében Hamilton a hatodik helyen áll 109 ponttal, ami 42 pontos lemaradást jelent csapattársa, Charles Leclerc mögött, akivel szemben eddig egyértelműen alulmaradt.

A magyar nagydíjon tapasztalt kiábrándító teljesítménye után Hamilton frusztrációjának adott hangot, amikor „teljesen haszontalannak" nevezte magát, sőt felvetette, hogy a Ferrari akár fontolóra vehetné egy új pilóta szerződtetését. A brit versenyző borúlátó nyilatkozatai sokkoló reakciókat váltottak ki mind az olasz, mind a német sajtóban, ami csak tovább táplálta a pletykákat és összeesküvés-elméleteket.

A német Sport1 portálon megjelent egyik elmélet szerint a Ferrari állítólag figyelmen kívül hagyta Hamilton fejlesztési javaslatait, amit azonban a korábbi F1-es pilóta, Marc Surer határozottan elutasított, mondván, a maranellói istállónak semmi érdeke nem fűződne ahhoz, hogy szembehelyezkedjen a sportág egyik legsikeresebb versenyzőjével. Ennél jóval keményebb véleményt fogalmazott meg a 82 éves Arturo Merzario, aki maga is a Ferrari pilótája volt az 1970-es évek elején.

„Véleményem szerint Hamilton érkezése Maranellóba elsősorban üzleti döntés volt, és úgy tudom, a Ferrari alkalmazottainak 90 százaléka ellenezte ezt a lépést," nyilatkozta a La Gazzetta dello Sportnak, hozzátéve, hogy amikor egy versenyző nem érzi magát értékeltnek vagy nem tud azonosulni a csapat céljaival, elveszíti a motivációját, Hamilton pedig soha nem kapott valódi támogatást a szervezeten belül.

A kétségek nem korlátozódnak kizárólag a Ferrarira vonatkozóan. Vitantonio Liuzzi szerint Hamilton életkora is kezd szerepet játszani a teljesítményében, hiszen 40 évesen ő a második legidősebb pilóta a mezőnyben a nemrég 44. születésnapját ünneplő Fernando Alonso után. Liuzzi szerint ez azt jelenti, hogy mind mentális, mind fizikai reakciói lassulhatnak, még akkor is, ha a brit kétségtelenül hatalmas tapasztalattal rendelkezik.

Ugyanakkor a sportágban vannak olyan hangok is, amelyek határozottan állítják, hogy a brit pilóta karrierje még korántsem ért véget. Toto Wolff, Hamilton korábbi főnöke megvédte őt, kijelentve, hogy bár érzelmileg őszinte, de semmiképpen sem demotivált. „Lewis sokkal érzékenyebb, mint ahogy az emberek gondolnák, ezt Magyarországon is világosan láthattuk," vélekedik Emanuele Pirro, aki szerint a versenyzési vágy továbbra is megvan a britben.

A Ferrari most már egy sikeresebb őszi idényben reménykedik, illetve esetleg egy új kezdetben a 2026-os szabályváltozások bevezetésével, amelyek akár teljesen átrajzolhatják az erőviszonyokat a Formula-1-ben.

Élő közvetítés