A Red Bull Monzában bemutatott új padlólemeze óta Max Verstappen három győzelmet aratott az elmúlt öt futamon, és 104 pontos hátrányból 36 pontra közelítette meg az éllovast a brazíliai hétvége előtt.
A Milton Keynes-i csapat olaszországi csomagja sokat javított a egyensúlyon és a vezethetőségen, így Verstappen magabiztosabban üldözheti Lando Norris és Oscar Piastri párosát.
Helmut Marko ugyanakkor hangsúlyozta, hogy nem pusztán a fejlesztések állnak a javulás mögött. „Minden módosítás és beállítás optimális módon állt össze” – nyilatkozta a Formule 1 Magazine-nak. „Ezért versenyképesebb most az autó. Max fontos hang a technikai megbeszéléseken a tapasztalatával.”
A tanácsadó szerint a megközelítés is változott. „Fontos volt, hogy a mérnökök jobban elkezdjenek hallgatni Maxra. Korábban is megtették, de nem olyan mértékben, mint most. Tudod, korábban inkább a szimulátor vagy a CFD számai domináltak.”
Marko hozzátette: „Max elmondta a mérnököknek, mire van szüksége, így több önbizalmat kapott az autóban, és könnyebbé vált a vezetése. Kiszélesedett az ablak, amelyben az autó jól működik.”
