Motorsport.hu|2025. 10. 25. 20:51
Helmut Marko elhárította a McLaren értelmezését, miszerint a Red Bull a 2025-ös autó fejlesztésének elnyújtásával kockáztatja a következő évet.

A Red Bull az Olasz Nagydíj óta látványos formában versenyez, Max Verstappen az elmúlt négy futamból hármat megnyert, és ezzel visszakerült a bajnoki küzdelem középpontjába. E négy fordulóban Verstappen a 104 pontos hátrányát 40-re csökkentette az éllovas Oscar Piastrival szemben, miközben öt verseny maradt hátra, köztük a hétvégi Mexikóvárosi Nagydíj.

A címvédő istálló Verstappen esélyeit újabb fejlesztési csomaggal is erősítette Mexikóvárosban, többek között új padlólemezzel. A McLaren – a legtöbb csapathoz hasonlóan – már teljes figyelmét 2026-ra helyezi, és leállította az idei fejlesztéseket.

Andrea Stella csapatfőnök úgy véli, hogy a Red Bull folytatódó fejlesztési nyomása azt jelezheti, a cél a pilóták világbajnoki címének idei megszerzése. „Talán náluk [a Red Bullnál] szívesebben feláldoznak egy kicsit 2026-ból, mert lehetnek más problémáik 2026-ra, így azt mondják, fókuszáljunk 2025-re.” – mondta Stella.

Marko azonban nevetve hárított, felidézve a Mercedes-főnök Toto Wolff 2021-es megjegyzéseit. „Ugyanez volt a történet 2021-ben.” – mondta Marko a Motorsport szerint.

„Toto nagyon aggódott amiatt, hogy 2022-ben nem leszünk versenyképesek. Filozófiánk része, hogy amikor a szabályok változnak, addig dolgozunk, ameddig csak lehet, hogy versenyképesek maradjunk. Ugyanez történt az utóbbi három szabályváltozáskor is. Ha nincs más, ami aggasztja őket, akkor rendben.” – mondta.

A Red Bull 2022-ben mindkét bajnoki címet elnyerte, ezzel vette kezdetét az F1 jelenlegi korszakának időszaka. Marko hozzátette: „Tudjuk, mit csinálunk. Ehhez pontos terv és nagyon fegyelmezett emberek kellenek, ami nálunk megvan. Ezért nem gondoljuk, hogy 2026-ra hátrányba kerülnénk.”

Marko szerint a padlólemez-módosítás elsődlegesen a hűtés javítását célozza, mivel az Autódromo Hermanos Rodríguez 2,2 kilométeres tengerszint feletti magassága próbára teszi a rendszereket. „A fejlesztés elsősorban a hűtési hatékonyságot célozta – az itteni ritkább levegő miatt. Mindez összefügg – ez ugyanannak a csomagnak a része a hűtési módosításokkal.” – mondta.