Motorsport.hu|2025. 10. 24. 17:57
A Forma–1-es csapatok többsége speciális fejlesztéseket vetett be a mexikóvárosi verseny különleges körülményeihez.

A Mexikói Nagydíj helyszínéül szolgáló Hermanos Rodríguez pálya egyik meghatározó jellemzője a tengerszint feletti magasság, ami komoly kihívások elé állítja a csapatokat. A ritkább levegő és az alacsonyabb légnyomás miatt a hűtési rendszerek hatékonysága jelentősen csökken, így a mérnököknek különleges megoldásokkal kell előállniuk.

Ferrari

A Ferrari mérnökei nem bízták a véletlenre a dolgot: az SF-25-ösön az motorborítás és az oldalsó elemek közötti részen extra hűtőnyílásokat alakítottak ki. A maranellói alakulat elismerte, hogy bár ez némileg rontja az autó aerodinamikai hatékonyságát, a magaslati körülmények között elengedhetetlen a módosítás. A hátsó fékek szellőzőnyílásait szintén megnövelték a pálya speciális igényeinek megfelelően.

Red Bull

A Red Bull még átfogóbb változtatásokat eszközölt az RB21-esen. Az első fékek légbeömlő és kivezető nyílásait egyaránt megnövelték, az erőforrás forró levegőjének elvezetésére szolgáló nyílásokat újrakonfigurálták, a hűtőrácsokat pedig kiszélesítették. Az osztrák istálló emellett az oldalsó légbeömlők környékén a padlólemez geometriáján is finomított, illetve a padlólemez szélein található aerodinamikai elemeket is módosította.

Alpine

Az Alpine autóin a motorburkolat hátsó részén egy új elem segíti a forró levegő hatékonyabb elvezetését.

Racing Bulls

A Racing Bulls a VCARB 02-es hátsó motorburkolata alatt megnövelte a kipufogógáz-elvezető nyílást, valamint a hűtőrendszer zsaluit is nagyobbra szabta.

Williams

A Williams két különböző megoldással is készült: az FW47-es oldaldobozainak tetején található zsalukat kétféle méretben is legyártották. A szélesebb nyílásokkal rendelkező verzió több levegőt enged át, ami kompenzálja a ritkább levegő okozta hűtési problémákat, bár ez némi aerodinamikai kompromisszummal jár. A brit csapat csak akkor veti be ezt a megoldást, ha az erőforrás hűtése feltétlenül megköveteli.

Sauber

A Sauber szintén az oldaldobozok tetején növelte meg a szellőzőnyílások számát, ezzel emelve a hűtési folyamat hatékonyságának felső határát.

A McLaren, a Mercedes, az Aston Martin és a Haas nem jelentett be technikai módosításokat a hétvégére.