A sebesség templomában Verstappen részben az istálló mérnökeit is felülbírálva ragaszkodott ahhoz, hogy alacsonyabb leszorítóerős beállításokat használjanak, miközben eredetileg nem az volt a terv. Bakuban eközben nem feltétlenül ez, hanem sokkal inkább a futamon követett stratégia jelentette a fő beszédtémát a versenyző és csapata között.
Verstappen esetében igazából már az kockázatos és némileg talán furcsa lépés volt, hogy a kemény Pirellin kezdte meg az 51 körös viadalt, hiszen emiatt akár könnyedén pórul is járhatott volna a rajtnál. Mekies ugyanakkor elmondta, hogy mindez főként a pilótájuk döntése volt.
„Megnéztük a szombati időmérő edzést a hat vagy hét piros zászlóval. Ezen a pályán természetesen gyakori, hogy sokszor jön be a biztonsági autó. Max nagyon hamar tudta, hogy a verseny igazából arról fog szólni, hogy csak menj és menj, maradj a pályán, hátha jön egy Safety Car. Megpróbálsz a lehető legtovább kint maradni, máskülönben valaki kap egy olcsó kerékcserét, és az nem te leszel.”
Mekies szerint Verstappen a monzai futam egy bizonyos pontjára visszagondolva döntött a rizikósnak tűnő taktika mellett. „Részben Monza is erről szólt, mert mindenki igyekezett elnyújtani az etapját. Ott igazából már azért kellett kiállnunk, mert az abroncsból semmi sem maradt. Abban a pillanatban néhány körig viszont kiszolgáltattuk magunkat egy biztonsági autónak.”
A francia ezzel arra utal, hogy az Olasz Nagydíjon Lando Norris nagyon hosszan ment, mivel a McLaren is arra várt, hogy hátha történik valami és beküldik a biztonsági autót, a Red Bull pedig ebben az esetben rosszul jött volna ki a szituációból. Bár végül ez nem következett be, Verstappen Bakuban már el akarta kerülni ezt a lehetőséget. „Max mindenképpen ezt akarta csinálni.”
A Red Bull pedig beleegyezett, bár Mekies kihangsúlyozta, hogy ennek a megközelítésnek is voltak rizikói. „Ez nem jön ingyen. Ott van például a verseny rajtja. Emellett a futam egyéb pontjain is kiszolgáltatottá válhatsz, hiszen mi van akkor, ha a tizedik körben jön egy biztonsági autó, te pedig a keményeken vagy. Az nem lett volna annyira vicces.”
Egy ilyen esetben Verstappennek keményről közepesre kellett volna váltania, és úgy kellett volna teljesítenie a futam hátralévő részét, miközben mögötte a közepesen rajtolók a keményet tették volna fel, és ezáltal gumielőnybe kerültek volna a négyszeres bajnokhoz viszonyítva. Végül azonban Verstappen akarata és elképzelése győzött, a futamon pedig tökéletesen végrehajtotta, amit eltervezett.
„Tisztában volt azzal, hogy ki akarja aknázni az autóban rejlő tempót és el akar tűnni a keményeken, és végül pontosan ezt is csinálta.” Mekies mindezektől függetlenül nem akart odáig menni, hogy kijelenti, a Red Bull versenytempója sokkal jobb volt a többiekénél.
„George Russellhez viszonyítva szerintem relatíve könnyű olvasni a helyzetet. A különbség vélhetően pár tized volt körönként, de semmi több. Igazából az időmérőn sem voltak messzebb két tizednél, ha úgy általánosságban nézzük, nem pedig a Q3-as eredményeket.” A McLaren sebességét eközben nehéz értékelni, hiszen Piastri az első körben kiesett, Norris pedig a futam legnagyobb részét mások mögött autózva teljesítette.
„A McLarent jóval nehezebb olvasni, mert egyáltalán nem találtak tiszta levegőt. Péntek délelőtt még extrém gyorsak voltak, ahogyan péntek délután és szombat délelőtt is. Azt viszont vélhetően sosem tudjuk meg, mire lettek volna képesek a futamon, de egy biztos: nem dőlhetünk hátra” – zárta gondolatát Mekies.
-crop-1200x800.jpg)