Oliver Bearman elárulta, hogy egy apró hiba a Holland Nagydíjon hogyan tette majdnem tönkre karrierje legjobb eredményét a Forma-1-ben.

A Haas versenyzője a 19. helyre kvalifikálta magát az időmérő után, miután Lance Stroll nem futott köridőt, és ő volt az egyik a két pilóta közül, akik kemény gumistratégiát alkalmaztak - ráadásul a bokszutcából rajtolt.

Ő és csapattársa, Esteban Ocon is a legkeményebb, C1-es gumikon indultak, és hosszú etapot futottak, ezzel kihasználva a késői biztonsági autós fázist, mely alatt lágyabb gumikra váltottak.

Miután a Lewis Hamilton miatt elrendelt biztonsági autó alatt a pályán maradtak, Ocon és Bearman a 9. és 10. helyen álltak, amikor Charles Leclerc az 53. körben kijött a boxból, Ocon pedig éppen akkor állt meg kerékcserére, amikor Leclerc-t Kimi Antonelli a falba lökte. A biztonsági autó alatt Bearman is kihasználta az alkalmat, hogy közepes gumikra váltson, és a 11. helyről rajtolhatott újra, készen arra, hogy megpróbáljon pontokat szerezni.

A frissebb gumikkal és a merész stratégiával végül a brit a hetedik helyre jött fel, majd Antonelli 15 másodperces büntetése után még egyet előrelépett, és ezzel karrierje legjobb eredményét érte el, megdöntve a 2024-es Szaúd-Arábiai Nagydíjon elért hetedik helyét, amikor a Ferrarival debütált.

„Sokáig tartott, és ha a boxutcából indulsz, akkor egy kis szerencsére is szükséged van, hogy előreléphess” – idézi a RacingNews365 Bearmant, aki a Bahreinben elért 10. helye óta először szerzett pontokat versenyen.

„A legnehezebb az volt, hogy minden biztonsági autó után a keményeken kellett újraindulni, mert ahogy a futófelület vékonyodik, nagyon nehéz megtartani a hőmérsékletet azokban a gumikban, és az egész etapot a DRS-en belül töltöttem mások mögött."

„Nem mondom, hogy ez baj, de tönkreteszi a gumikat, különösen az elsőket, így a végén tényleg az életemért küzdöttem. Amikor bejött a biztonsági autó és új gumikat kaptam, nagyon boldog voltam, de aztán rögtön az 1. kanyarban laposra fékeztem őket."

„Ez a legidegesítőbb dolog ebben a pályában, hogy a célegyenesben van egy bukkanó, és ha ott fékezel, a gumik laposak lesznek, így az utolsó néhány körben nagyon küzdöttem a vibrációval."