Miközben a 2025-ös Forma–1-es idény még le sem zárult, a Ferrari máris komoly lépést tett a 2026-os szabályrendszer felé, ugyanis a következő generációs autójuk, a 678-as projekt alá tartozó versenygép sikeresen teljesítette az FIA által előírt törésteszteket. Ez nem csupán technikai, hanem stratégiai szempontból is fontos mérföldkő Maranellóban, különösen egy olyan év után, amelyet sokan a Vasseur-korszak mélypontjaként emlegetnek.
A Ferrari 2025-ös szezonja különösen fájdalmasan zárult a Katari Nagydíjon, ahol Charles Leclerc csak a nyolcadik helyen ért célba, míg Lewis Hamilton még a pontszerző zónától is távol maradt. A SF-25 kódjelű autó egész évben küszködött, és a csapat már április végén leállította a fejlesztését, hogy minden erőforrást a 2026-os konstrukcióra csoportosítson át.
Az első eredmények pedig hamarabb jöttek, mint várták. A milánói Bollate városában található CSI laboratóriumban a Ferrari új autója minden előírt töréstesztet hiba nélkül teljesített, beleértve a frontális, oldalirányú és borulási próbákat is. Ez azt jelenti, hogy a túlélőcellát hivatalosan is homologizálták, vagyis az autó vázszerkezete megfelel az FIA szigorú biztonsági előírásainak.
Ez a fejlemény nem csupán technikai, hanem politikai üzenet is, ugyanis a Ferrari az Alpine után másodikként teljesítette ezt a fázist, ezzel is jelezve, hogy a 2026-os szabályrendszer bevezetésére időben és komolyan készülnek.
Frédéric Vasseur csapatfőnök nemrég elismerte, hogy a SF-25 fejlesztését már tavasszal leállították. „Az SF-25 aerodinamikai fejlesztése április végén megszűnt” – mondta, majd hozzátette, hogy a döntést azért hozták meg, mert már nem volt értelme a Red Bull és a McLaren nyomába eredni egy olyan szezonban, amelyet már ekkor elveszettnek ítéltek.
A jelenlegi autó hátsó felfüggesztését ugyan még megpróbálták átdolgozni Loic Serra technikai vezetésével, de a módosítások gyakorlatilag semmilyen érdemi javulást nem hoztak. Az idény utolsó szakaszában, az austini és katari hétvégéken is jól látszott, hogy a Ferrari gépe rendkívül érzékeny a működési ablakain belüli változásokra, különösen a gumik viselkedését illetően.
A 2026-os autó fejlesztése viszont már a következő szakaszába lépett. A barcelonai tesztek január 26. és 30. között zajlanak majd zárt kapuk mögött, így a Ferrari számára a téli szünet is lerövidül. A csapat azonban vállalta ezt a tempót, hiszen a váz már kész, a prototípus-építés elkezdődött, és számos szerkezeti döntést – például a felfüggesztés és a hasmagasság kezelése terén – már véglegesítettek, részben a 2025-ös szezon néhány jobb hétvégéjének tapasztalatai alapján.
A maranellóiak tehát próbálják maguk mögött hagyni azt az évet, amelyben sem győzelmet, sem fejlődési ívet nem tudtak felmutatni. Bár a világbajnokság hivatalosan majd csak Abu-Dzabiban zárul, a Ferrari számára a következő korszak már elkezdődött egy olyan projekttel, amely az első akadályt sikerrel vette, és amelytől azt remélik, hogy 2026-ban visszavezeti őket az élmezőnybe.
