A Pirelli a legkeményebb három gumikeveréket vitte Katarba, és a hétvége előtt meghatározta, hogy minden szetten maximum 25 kört tehetnek majd meg a versenyzők. Bár ennek főként a vasárnapi versenyen lesz majd szerepe, de a szabadedzésen is oda kellett figyelni, ki mennyi kört rak bele egy adott gumiba, főleg akkor, ha azt még használni akarják egy későbbi eseményen.
A zöld zászló lendülésekor nem meglepő módon szinte minden autó azonnal kihajtott a bokszutcából, és mindenki a kemény keveréket, vagyis a C1-est használta az első percekben. A pálya persze ekkor még nagyon nyers volt, így a köridők folyamatosan javultak.
Ennek megfelelően a tabella is folyamatosan változott, és újabb és újabb nevek kerültek az első pozícióba, bár ennek persze még semmi jelentősége nem volt. Annak viszont már igen, hogy az edzés első felében elég sok hibát és pályaelhagyást láthattunk, miközben többen is az autójukra panaszkodtak.
Mindez pedig azért volt fontos, mert sprinthétvégéről lévén szó nem sok ideje van a csapatoknak arra, hogy mindent finomhangoljanak, így nagyon fontos lenne, hogy komolyabb gondok nélkül tudják teljesíteni a felkészülésre szánt 60 percet.
A McLaren viszonylag lassan lendült bele, és ugyanez elmondható volt a Ferrarikról is, amit az jelzett, hogy miközben az élen sokáig George Russell és Max Verstappen állt, addig a wokingiak és az olaszok autói főként a mezőny második felében tanyáztak. Igazi gyorskörökről ekkor persze még nem lehetett beszélni, hiszen a csapatok folyamatosan a fehér oldalfalú abroncsokat használták.
Az edzés közepén lényegében mindenki versenyszimulációkat teljesített, és a köridők átlagait megnézve itt már sokkal jobban álltak a McLarenek. Verstappen sem ment rosszul, ami abból a szempontból azért meglepő volt, hogy a holland sokszor panaszkodott az autójára, és több különböző gondot is említett.
Ha összességében nézzük az eseményeket, akkor nem volt túl sok történés, ami részben persze a pálya jellegéből is adódik. A hatalmas bukóterek miatt még sárga zászlót sem nagyon láttunk. Miután azonban mindenki befejezte a maga szimulációját, jöhetett némi tűzijáték az utolsó bő tíz percben, hiszen a pilóták autójára felkerültek a lágy gumik.
A bajnokságot vezető Lando Norris rögtön hatalmas kört futott velük, hiszen be tudott menni 1:21-en belülre, a mezőnyből akkor egyedüliként. Őt nagy lemaradással csapattársa követte, miközben a Mercedesek és a Ferrarik nem mutattak jó tempót, és csak a mezőny közepén tanyáztak.
Amikor azonban letelt a 60 perces edzés, végül nem Norris, hanem a csapattársa, Oscar Piastri volt a leggyorsabb, miután az ausztrál a második próbálkozásával megelőzte Norris idejét. Egészen pontosan 1:20,924-et futott, és így ő várhatja a legjobb helyzetből a folytatást.
A papajás autók mögött meglepetésre Fernando Alonso zárt az Aston Martinnal, majd jött a honfitársa, Carlos Sainz. A top ötöt még Isack Hadjar tette teljessé. Ebből az is kiderül, hogy a bajnokságra továbbra is esélyes Verstappennek nem igazán jött össze az erős kör, és a végén csak a hatodik hely lett az övé.
Viszonylag gyengén kezdtek a Ferrarik és a Mercedesek is, hiszen mind a négy autó jóformán eltűnt a mezőny sűrűjében. Hogy ez a magyar idő szerint 18:30-kor rajtoló sprintkvalin is így lesz-e, azt most még nehéz megmondani, de az biztos, hogy egyelőre a McLareneknek áll a zászló.
-crop-1200x800_640x427.jpg)