Az Aston Martin F1-es működtetésének részleteit tartalmazó brit cégjegyzéki dokumentumok érdekes képet festenek a kanadai pilóta 2024-es finanszírozásáról. Míg a Forma–1-ben a pilóták fizetése általában jól őrzött titok marad, Lance Stroll helyzetében egy apró jogi hurok miatt részben nyilvánosságra kerültek ezek az adatok.
Az eset azért is érdekes, mert Stroll apja, Lawrence Stroll az AMR GP leányvállalat igazgatótanácsának tagjaként szerepel a hivatalos dokumentumokban, amely viszony azonban egy meghatározó részlethez vezet: az AMR GP szerződésben áll a Golden Eagle Racing Limited céggel, amely Lance Stroll versenyzési tevékenységét szervezheti. Éppen ez a kapcsolat teszi szükségessé a tranzakciók részletes feltüntetését.
A 2024-es szezonban a Golden Eagle Racing Limited 12,3 millió dollárt kapott az Aston Martintól, amely jelentős ugrás az előző évi 5,608 millió dollárhoz képest. Első pillantásra úgy tűnhet, hogy Stroll fizetése gyakorlatilag megduplázódott, azonban az ügyet összetettebb módon kell vizsgálni.
Az első fontos szempont, hogy Stroll szerződése valóban újratárgyalásra került 2024-re, amely a piachoz képest indokolt volt a pilóta tapasztalata és bizonyított teljesítménye miatt. Azonban a Golden Eagle Racing Limited-nek átutalt összeg nem pusztán Stroll személyes juttatása, hanem az ő szolgáltatásainak ellentételezése. Ez azt jelenti, hogy ebből az összegből fizetik a vele dolgozó szakembereket is – menedzserét, személyi edzőjét, fizioterápeútáját, valamint az edzés, wellness és táplálkozás terén tanácsadó specialistáit.
Ennek fényében nem lehet pontosan megállapítani, hogy Stroll kezében mekkora összeg marad, de az biztos, hogy 2024-ben jelentős mértékben nőtt az effektív jövedelme az előző évhez viszonyítva. A számok alapján azonban azt is mondhatjuk, hogy még ha az egész összeget megkapná is, így sem tartozna az abszolút topkategóriához.
A 12,3 millió dolláros maximális összeg alapján Stroll fizetése összevethetővé válik Pierre Gasly 2025-ös Alpine-szerződésével, amely szintén körülbelül 12 millió dollár körül mozog. Ugyanakkor jócskán felülmúlja olyan pilótákét, mint Esteban Ocon a Haasban (6 millió dollár), Nico Hülkenberg a Saübernél (5 millió dollár) vagy Alex Albon (3 millió dollár).
A pénzügyi hierarchia csúcsán azonban egészen más számok szerepelnek. Carlos Sainz a Williamsnél körülbelül 19 millió dollárt keres, míg George Russell új Mercedes-szerződésével az éves fizetése a 30 millió font körüli szintre emelkedett.
Érdekes adalék, hogy Fernando Alonso, Stroll csapattársa az Aston Martinnál nem szerepel ebben a nyilvántartásban, mivel nem közvetlenül egy igazgató családtagja.
Összesített éves fizetések a 2024-es közzétett és 2025-ös médiaértesülések alapján
| Versenyző | Csapat | Fizetés (millió dollár) | 
| Max Verstappen | Red Bull | 75 | 
| Lewis Hamilton | Ferrari | 57 | 
| Lando Norris | McLaren | 35 | 
| Fernando Alonso | Aston Martin | 27.5 | 
| Charles Leclerc | Ferrari | 27 | 
| Oscar Piastri | McLaren | 25.9 | 
| George Russell | Mercedes | 23 | 
| Carlos Sainz | Williams | 19 | 
| Pierre Gasly | Alpine | 12 | 
| Esteban Ocon | Haas | 6 | 
| Nico Hülkenberg | Sauber | 5 | 
| Alex Albon | Williams | 3 | 
| Lance Stroll | Aston Martin | 3 | 
| Liam Lawson | Red Bull | 3 | 
| Júki Cunoda | Racing Bulls | 3 | 
| Kimi Antonelli | Mercedes | 2 | 
| Gabriel Bortoleto | Sauber | 2 | 
| Oliver Bearman | Haas | 1 | 
| Jack Doohan | Alpine | 500.000 - 1m | 
| Isack Hadjar | Racing Bulls | 500.000 - 1m | 
