A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff elmondta, hogy egyszerű oka van annak, hogy az utolsó etapra a kemény keveréket tették fel Hamilton autójára, emellett elismerte, sokat kell fejlődniük 2023-ra.

Max Verstappen kifejezetten lassú kiállása után Lewis Hamilton az élre állt, és 6 másodperces előnye volt a mögötte haladó Leclerc-Verstappen kettőssel szemben, akik viszont lila szektorokkal jelezték, hogy ők is az első helyet célozzák meg.

Pár kör múlva Verstappen megelőzte Leclerc-t, így szabadon Hamilton után eredhetett, akit szintén csak néhány körig tartott levadásznia, végül 7 körrel a leintés előtt állt az élre a most már kétszeres világbajnok versenyző.

A Mercedes-csapatfőnök Toto Wolff a verseny után elmondta, hogy azért volt gumihátrányban Hamilton a futam utolsó szakaszában, mert nem maradt közepes gumijuk, azt követően pedig, hogy Verstappen megelőzte Leclerc-t, sejtették, hogy Hamiltonra is hasonló sors vár.

„Lewis azért ment a kemény gumikkal az utolsó etapján, mert egyszerűen nem maradt közepes szettünk. És még így is tartani tudta magát az első helyen egy ideig. De aztán amikor Max megelőzte Charles-t, aki nem tudott visszatámadni, akkor szerintem már csak vártuk, hogy megtörténjen a dolog.”

Wolff a csatát eldöntő tényezőként a Red Bull egyenesbeli sebességét emelte ki, hozzátéve, hogy sokat kell fejlődnie ezen a téren a Mercedesnek 2023-ra:

„Hihetetlenül gyors a Red Bull az egyenesekben. Nyitott DRS-sel körülbelül 35 km/órával gyorsabbak nálunk, ha mi vagyunk mögöttük, akkor pedig kb. 22 km/órával. Ezért messziről indulva tudta megelőzni Max Lewist.”

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL