Alonso hiába rajtolt a tizedik pozícióból a futamon, hamar a 13. helyen találta magát, majd pedig beragadt a szokásos DRS-vonatba. Az első kerékcseréjét emiatt már a 18. körben megejtette, hogy megpróbáljon elévágni a többieknek. Juki Cunodát sikerült is beugratniuk, és ekkor úgy tűnt, akár Andrea Kimi Antonellit is megelőzhetik.
Lewis Hamilton balesete azonban éppen a legrosszabbkor jött számára, mivel így többen kisebb időveszteséggel tudtak kiállni, vagyis Alonso taktikája tulajdonképpen értelmét vesztette. Cunodának ráadásul az újraindítást követően sikerült megelőznie az Aston pilótáját, aki így beszorult a Red Bull-os mögé.
A kétszeres bajnoknál már ekkor felment a pumpa, ezért arra kérte csapatát, hogy csináljanak valamit. Ebből végül egy újabb elévágási kísérlet lett, vagyis Alonso ismételten mehetett a mezőny végére, hogy aztán pár körrel később megint utolérje a boly végét. Ezek után azonban jött egy újabb biztonsági autós periódus, ekkor Alonso azonban már nem állt ki friss abroncsokért.
Ez a döntés összességében pedig jónak bizonyult, hiszen a futamot a nyolcadik helyen tudta befejezni, vagyis még a rajtpozíciójához képest is előrébb zárt. Alonso mindezek ellenére nagyon frusztrált volt, ami érthető is, ha megnézzük, hogy Alex Albon például ötödik, a bokszból rajtoló Oliver Bearman pedig hatodik lett.
„Mérges volt a versenyére, a világra, ránk és mindenki másra. Ettől függetlenül semmit sem tehetünk az ilyen helyzetekben, csupán el kell őket fogadni, és meg kell próbálni a lehető legtöbbet kihozni az adott szituációból. A körülmények megváltoztak, az előttünk lévők pedig kiállhatnak” – mondta a biztonsági autó számukra rossz időzítéséről Krack.
„Tudtuk, hogy mások kevesebb gumival rendelkeznek, mint mi, ezért kint kellett maradniuk, hosszabban kellett menniük, miközben az eső is elkezdett esni. Amikor pedig láttuk, hogy alábbhagy a csapadék, azt gondoltuk, hogy itt az idő az elévágásra, mert lesz 3, 4, 5 körünk. Lance-nél is látszott, hogy működik.”
„Ő számos pozíciót nyert azzal, hogy nagyon korán állt ki, szóval szerintem ez volt a helyes döntés. Persze ez csak akkor működik, ha van hozzá elegendő abroncsod. Egy ponton azon gondolkoztunk, el tudunk-e menni a végéig vagy sem. Látni lehetett azonban, hogy magas a gumikopás.”
Krack még azt is elmagyarázta, hogy a csapat limitált pénteki körözése is befolyásolta a hétvégéjük alakulását, mivel a padlólemez kopását sem tudták megfelelően felmérni. Ebben szerepe volt Stroll balesetének, valamint annak, hogy Alonso is csak négy-öt kört ment egyhuzamban.
„Ott van a padlólemez kopása, és a futam után legálisnak kell lenned. Nem mentünk sok kört pénteken, mert Lance-nek ott volt a balesete, Fernando pedig nem ment igazi hosszú etapokat, szóval kicsikét a sötétben tapogatóztunk a kopással. Emiatt pedig valamivel konzervatívabb megközelítésre van szükséged, ami viszont némi teljesítménybe került” – magyarázta utólag a szakember.