Motorsport.hu|2025. 10. 28. 13:05
Mike Krack nem ért egyet Fernando Alonso mexikói kritikájával, az Aston teljesítményingadozását pályakarakterisztikákkal magyarázza.

Mike Krack, az Aston Martin F1 operatív vezetője nem ért egyet Fernando Alonso mexikói kritikájával, miközben a csapat a pályakarakterisztikákhoz kötődő ingadozó teljesítményével küzd.

Az AMR-csomag a mexikóvárosi körülmények között – tempó, mechanikus tapadás, gumikezelés és hűtés – gyengének bizonyult, Alonso fék-túlmelegedés miatt feladni kényszerült a versenyt. A spanyol ugyanakkor a jövőre nézve derűlátóbb hangot ütött meg.

„Igen, egy Adrian Newey által tervezett autóval jövünk, remélhetőleg nem lesz túl lassú” – mondta, utalva a 2026-os várakozásokra. Hozzátette: „Mexikóban mindig jó teljesítményeim voltak, vagy legalábbis a csapattársamhoz képest. Nem aggódom: ha az autó visszatér a normál szintre, biztosan gyors leszek.”

Krack szerint más a helyzet értelmezése. „Nem, szerintem összességében jól értjük egymást. Tudjuk például, mely pályák illenek jobban az autónkhoz, és melyek kevésbé. Vannak helyszínek, ahol erős leszel, és ahol kevésbé, ilyenkor is a maximumot kell kihozni. Látható, hogy egyes autók bizonyos pályákon nagyon gyorsak, máshol kevésbé” – magyarázta.

A mérnök arra is rámutatott, hogy milyen szorosan alakulnak az időmérők. „Ezt az általad kialakított karakterisztikák, az aero-platform okozza. Fontos, hogy a gyengébb pályákon is mindent kihozz magadból, mert a különbségek kicsik, és amikor kicsit rosszabb vagy jobb, az sok pozíciót jelent, nem sok köridőt. Ha a középmezőny elején, hátulján vagy az élmezőnyben vagy, az teljesen megváltoztatja a versenyedet vagy a hétvégédet.”

„Nincsenek hatalmas ugrások az időmérőn, de az apró tempókülönbségeknek nagy hatása van, mert a pozíciók közti rés nagy. Visszatérve a kérdésedre, elég jó képünk van arról, hol leszünk jobbak és hol kevésbé, de ezt nem osztom meg veled” – tette hozzá a Marca szerint.