A Ferrari versenyzője aggasztó képet festett a csapat fejlesztési ütemtervéről a Bahreini Nagydíj után.

A Ferrari számára rendkívül nehéz időszakot hozott a 2025-ös F1-es szezon első szakasza, miután az elmúlt évi biztató teljesítményt követően jelentős visszaesést mutat az istálló versenyképessége. 

A maranellói alakulat, amely tavaly az Abu Dhabi futamon még konstruktőri címért küzdhetett, jelenleg már közel 100 pontos hátrányban van a McLarennel szemben, és csak a negyedik helyet foglalja el a konstruktőri pontversenyben.

Az idei szezonra nagy reményekkel érkező Charles Leclerc mellett az új csapattárs, Lewis Hamilton érkezése sem hozott egyelőre áttörést a csapat teljesítményében. A Bahreini Nagydíjon ugyan mindkét versenyző elérte idei legjobb eredményét, ám a monacói pilóta továbbra sem elégedett az autó képességeivel.

Jon Noble szakújságíró a The Race F1 Podcastben osztotta meg Leclerc-rel folytatott beszélgetésének részleteit. 

"Bár első ránézésre úgy tűnhetett, hogy az eltérő stratégia és a frissebb gumik előnyt jelenthettek volna, valójában az autó alapvető teljesítményhiánya megakadályozta a komolyabb előrelépést" – nyilatkozta Noble. 

A verseny után Leclerc maga is megerősítette, hogy a látszólag jobb teljesítmény csupán a gumikezelési stratégiának volt köszönhető, és az autó valójában messze elmarad a McLaren tempójától.

Mélyülő válság

A Kínai Nagydíjon történt kettős kizárás jelentette az idei mélypontot, ami még inkább kihangsúlyozta a csapat jelenlegi nehézségeit. A helyzetet súlyosbítja, hogy a 27 éves Leclerc 2021 óta először szembesül azzal, hogy csapata az első négy versenyen nem tudott dobogós helyezést szerezni.

Hamilton sprintfutamon elért eredménye egyelőre elszigetelt sikertörténetnek tűnik, bár némi reménysugarat jelenthet a csapat számára. A bahreini versenyen gyűjtött adatok azonban aggodalomra adnak okot a Ferrari szurkolói számára, még akkor is, ha apró előrelépések tapasztalhatók.

A legnyugtalanítóbb jel azonban Leclerc válasza volt arra a kérdésre, hogy mikor várhatók a szükséges fejlesztések az autóra. A monacói versenyző tömören csak annyit felelt, hogy "nem elég hamar", ami egyértelműen jelzi a csapat jelenlegi helyzetével kapcsolatos frusztrációját.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL