A Forma–1 mezőnye megérkezett a 2025-ös világbajnokság huszadik fordulójára, a Mexikói Nagydíjra, ahol rögtön egy rendhagyó első szabadedzéssel indult a hétvége. A több mint 2200 méter magasan fekvő Autodromo Hermanos Rodriguez különleges kihívások elé állítja a csapatokat, hiszen a ritka levegő miatt nemcsak az aerodinamikai hatások változnak meg jelentősen, de a hűtés is komolyabb fejtörést okoz a mérnököknek.
A bajnoki küzdelem kiélezettsége ellenére - Oscar Piastri már csak 40 ponttal vezet Max Verstappen előtt - a csapatok többsége úgy döntött, hogy lehetőséget ad az új generációnak. Összesen kilenc újonc kapott szerepet az első gyakorláson: Pato O'Ward Lando Norris McLarenjét vehette át, Antonio Fuoco Lewis Hamilton Ferrarijában bizonyíthatott, míg Arvid Lindblad Max Verstappen Red Bullját kapta meg. A Mercedes Frederik Vestinek szavazott bizalmat, az Aston Martinnál Jak Crawford, az Alpine-nál Paul Aron, a Haasnál Rjo Hirakawa, a Racing Bullsnál Ajumu Ivasa, a Williamsnél pedig Luke Browning mutatkozhatott be.
A ritkán használt aszfaltcsík kezdetben meglehetősen barátságtalan volt a pilótákkal. A kezdeti tapogatózó körök során 1:22-es és 1:21-es időket láthattunk, ekkor Isack Hadjar, Charles Leclerc és Oscar Piastri voltak a leggyorsabbak. A Red Bull, amely egyedüliként hozott jelentősebb fejlesztést a hétvégére egy új padlólemez formájában, eleinte nem tudta megmutatni az RB21 valódi potenciálját.
Esteban Ocon volt az első, aki áttörte az 1:20-as álomhatárt, két tizeddel megelőzve a második helyen álló Hadjart. A francia versenyző közepes gumikon érte el ezt az eredményt, amit akkor csak Hadjar és Nico Hülkenberg tudott megközelíteni hasonló keveréken. A kemény gumis körök alapján egyértelmű volt, hogy ezt a keveréket valószínűleg mellőzni fogják a vasárnapi futamon.
A lágy gumis etapok kezdetén Oscar Piastri villantott egy 1:19.035-ös kört, amivel átmenetileg az élre állt. Charles Leclerc ekkor még csak a 16. helyen szerénykedett, több mint két másodperces hátránnyal, ám a monacói az edzés utolsó harmadában valósággal száguldott, végül 1:18.380-as idejével magabiztosan szerezte meg az első helyet.
Leclerc mögött Kimi Antonelli következett, aki a Mercedesszel a második helyre kormányozta magát. Az olasz tehetség mindössze néhány tizedmásodperccel maradt el Leclerc idejétől, maga mögé utasítva a rutinos Nico Hülkenberget.
Az újoncok közül a hatodik helyen záró Arvid Lindblad teljesített a legmeggyőzőbben, mindössze hat tizedmásodpercet kapott Leclerc-től, ám, ami ennél fontosabb, hogy egy tizeddel volt gyorsabb csapattársánál, Júki Cunodánál, ami a jövőre nézve akár még komoly jelentőséggel is bírhat.
| POZ. | VERSENYZŐ | CSAPAT | IDŐ | KÖR |
| 1 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:18.380 | 29 |
| 2 | Kimi Antonelli | Mercedes | +0.107s | 35 |
| 3 | Nico Hülkenberg | Sauber | +0.380s | 27 |
| 4 | Oscar Piastri | McLaren | +0.404s | 31 |
| 5 | Gabriel Bortoleto | Sauber | +0.536s | 28 |
| 6 | Arvid Lindblad | Red Bull Racing | +0.617s | 26 |
| 7 | Esteban Ocon | Haas F1 Team | +0.658s | 29 |
| 8 | Júki Cunoda | Red Bull Racing | +0.710s | 29 |
| 9 | Franco Colapinto | Alpine | +0.951s | 28 |
| 10 | Alexander Albon | Williams | +1.004s | 33 |
| 11 | Isack Hadjar | Racing Bulls | +1.029s | 32 |
| 12 | Fernando Alonso | Aston Martin | +1.092s | 26 |
| 13 | Patricio O'Ward | McLaren | +1.300s | 30 |
| 14 | Frederik Vesti | Mercedes | +1.309s | 32 |
| 15 | Paul Aron | Alpine | +1.482s | 29 |
| 16 | Ryo Hirakawa | Haas F1 Team | +1.693s | 27 |
| 17 | Ayumu Iwasa | Racing Bulls | +1.773s | 29 |
| 18 | Luke Browning | Williams | +1.930s | 31 |
| 19 | Jak Crawford | Aston Martin | +1.991s | 29 |
| 20 | Antonio Fuoco | Ferrari | +2.474s | 29 |
