Motorsport.hu|2025. 10. 24. 19:45
A Ferrari monacói versenyzője dominálta a kilenc újonccal tarkított első mexikói szabadedzést, miközben a Mercedes ifjú tehetsége is megvillant.

A Forma–1 mezőnye megérkezett a 2025-ös világbajnokság huszadik fordulójára, a Mexikói Nagydíjra, ahol rögtön egy rendhagyó első szabadedzéssel indult a hétvége. A több mint 2200 méter magasan fekvő Autodromo Hermanos Rodriguez különleges kihívások elé állítja a csapatokat, hiszen a ritka levegő miatt nemcsak az aerodinamikai hatások változnak meg jelentősen, de a hűtés is komolyabb fejtörést okoz a mérnököknek.

A bajnoki küzdelem kiélezettsége ellenére - Oscar Piastri már csak 40 ponttal vezet Max Verstappen előtt - a csapatok többsége úgy döntött, hogy lehetőséget ad az új generációnak. Összesen kilenc újonc kapott szerepet az első gyakorláson: Pato O'Ward Lando Norris McLarenjét vehette át, Antonio Fuoco Lewis Hamilton Ferrarijában bizonyíthatott, míg Arvid Lindblad Max Verstappen Red Bullját kapta meg. A Mercedes Frederik Vestinek szavazott bizalmat, az Aston Martinnál Jak Crawford, az Alpine-nál Paul Aron, a Haasnál Rjo Hirakawa, a Racing Bullsnál Ajumu Ivasa, a Williamsnél pedig Luke Browning mutatkozhatott be.

A ritkán használt aszfaltcsík kezdetben meglehetősen barátságtalan volt a pilótákkal. A kezdeti tapogatózó körök során 1:22-es és 1:21-es időket láthattunk, ekkor Isack Hadjar, Charles Leclerc és Oscar Piastri voltak a leggyorsabbak. A Red Bull, amely egyedüliként hozott jelentősebb fejlesztést a hétvégére egy új padlólemez formájában, eleinte nem tudta megmutatni az RB21 valódi potenciálját.

Esteban Ocon volt az első, aki áttörte az 1:20-as álomhatárt, két tizeddel megelőzve a második helyen álló Hadjart. A francia versenyző közepes gumikon érte el ezt az eredményt, amit akkor csak Hadjar és Nico Hülkenberg tudott megközelíteni hasonló keveréken. A kemény gumis körök alapján egyértelmű volt, hogy ezt a keveréket valószínűleg mellőzni fogják a vasárnapi futamon.

A lágy gumis etapok kezdetén Oscar Piastri villantott egy 1:19.035-ös kört, amivel átmenetileg az élre állt. Charles Leclerc ekkor még csak a 16. helyen szerénykedett, több mint két másodperces hátránnyal, ám a monacói az edzés utolsó harmadában valósággal száguldott, végül 1:18.380-as idejével magabiztosan szerezte meg az első helyet.

Leclerc mögött Kimi Antonelli következett, aki a Mercedesszel a második helyre kormányozta magát. Az olasz tehetség mindössze néhány tizedmásodperccel maradt el Leclerc idejétől, maga mögé utasítva a rutinos Nico Hülkenberget.

Az újoncok közül a hatodik helyen záró Arvid Lindblad teljesített a legmeggyőzőbben, mindössze hat tizedmásodpercet kapott Leclerc-től, ám, ami ennél fontosabb, hogy egy tizeddel volt gyorsabb csapattársánál, Júki Cunodánál, ami a jövőre nézve akár még komoly jelentőséggel is bírhat.

POZ.VERSENYZŐCSAPATIDŐKÖR
1Charles LeclercFerrari1:18.38029
2Kimi AntonelliMercedes+0.107s35
3Nico HülkenbergSauber+0.380s27
4Oscar PiastriMcLaren+0.404s31
5Gabriel BortoletoSauber+0.536s28
6Arvid LindbladRed Bull Racing+0.617s26
7Esteban OconHaas F1 Team+0.658s29
8Júki CunodaRed Bull Racing+0.710s29
9Franco ColapintoAlpine+0.951s28
10Alexander AlbonWilliams+1.004s33
11Isack HadjarRacing Bulls+1.029s32
12Fernando AlonsoAston Martin+1.092s26
13Patricio O'WardMcLaren+1.300s30
14Frederik VestiMercedes+1.309s32
15Paul AronAlpine+1.482s29
16Ryo HirakawaHaas F1 Team+1.693s27
17Ayumu IwasaRacing Bulls+1.773s29
18Luke BrowningWilliams+1.930s31
19Jak CrawfordAston Martin+1.991s29
20Antonio FuocoFerrari+2.474s29