Egy Forma–1-es bennfentes, Roger Benoit úgy véli, Charles Leclerc nem nézi jó szemmel, hogy csapattársa, a Ferrarihoz idén csatlakozó Lewis Hamilton magasabb fizetést kap nála. A monacói versenyző 2019 óta a maranellói istálló tagja, míg a Hamilton a 2024-es idény végén zárta le hosszú Mercedes-pályafutását, és kezdett új fejezetbe a Scuderiánál.
Leclerc még 2019-ben kötötte meg a Ferrari történetének leghosszabb szerződését, amelynek értelmében éves alapfizetése 33 millió dollár, ami bónuszokkal együtt 52 millióra emelkedhet. A hétszeres világbajnok brit ezzel szemben garantált 52 millió dollárt keres, teljesítményprémiumokkal pedig akár 112 millióra is nőhet a jövedelme – ami a mezőny legmagasabb összege lenne.
Az idei eredmények ugyanakkor nem Hamiltonnak kedveznek. A brit eddig mindössze egy sprintfutam-győzelmet szerzett, főversenyen pedig a legjobb helyezése egy negyedik pozíció. Leclerc ezzel szemben már öt dobogós helyet könyvelhetett el, és kiegyensúlyozott, javuló teljesítményt nyújt.
Benoit szerint mindez érthetően bosszantja Leclerc-t.
„Sainz és Leclerc idején egy harmonikus páros volt a Ferrarinál. Most Leclerc és Hamilton nincs konfliktusban, de a korábbi légkör barátságosabb volt” – fogalmazott a szakújságíró a Motorsport Magazin Talk műsorban. Hozzátette: „Leclerc pontosan tudja, hogy Hamilton fizetésének nagyjából felét kapja, és ez zavarja. Már hét éve a csapatnál van.”
Miközben a Ferrari az idei szezonban nem találja a kiugró formát, Hamilton igyekszik a pozitívumokra koncentrálni. Bár többnyire a középmezőnyben autózik, a brit hisz abban, hogy a csapat rendelkezik mindennel, ami a világbajnoki cím megszerzéséhez kell.
„A csapatnak mindene megvan ahhoz, hogy világbajnokságot nyerjen” – nyilatkozta a Magyar Nagydíjon. – „Csak össze kell hangolni mindent, és zökkenőmentesen, stressz nélkül működni. Ezen dolgozunk mindannyian.”
Hamilton elismerte azt is, hogy a Ferrarihoz való beilleszkedése sem ment simán. „Ez az idény talán a legintenzívebb volt a munkamennyiség szempontjából. Egy új kultúrába és csapatba integrálódni nem minden területen alakult gördülékenyen, komoly kihívás volt” – mondta.
A Ferrari jelenleg a konstruktőri világbajnokság második helyét birtokolja, de a harmadik helyen álló Mercedes folyamatosan faragja a hátrányát. Ha a csapat meg akarja tartani a pozícióját, elengedhetetlen lesz a teljesítmény javítása és a kiegyensúlyozottság.