A 2025-ös Forma–1-es szezon előtt hatalmas várakozások övezték a Ferrarit, különösen azután, hogy a csapat 2024-ben egészen az utolsó futamig harcban volt a konstruktőri címért a McLarennel. A reményeket tovább erősítette, hogy Maranellóba érkezett a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, aki Carlos Sainz helyét vette át. Most azonban úgy tűnik, a spanyol pilóta hiányát is egyre többen érzik a csapatnál.
A szezon végül nemcsak hogy elmaradt a várakozásoktól, de kifejezetten kiábrándítóan alakult a Ferrari számára. A világbajnoki címről szőtt álmokból mindössze egyetlen sprintgyőzelem maradt Kínából, amit Hamilton szerzett meg, míg Charles Leclerc hét dobogós helyezéssel zárta az idényt.
Az idényzáró Abu-dzabi Nagydíjon Leclerc igyekezett javítani az összképen, és hosszú ideig harcban volt Lando Norrisszal a harmadik helyért. Bár végül meg kellett elégednie a negyedik pozícióval, teljesítménye így is előrelépést jelentett a korábbi gyengébb hétvégékhez képest. A Ferrari pedig ugyanezen a helyen, negyedikként zárt a konstruktőri bajnokságban, méghozzá elképesztő, 435 pontos hátránnyal a bajnok McLaren mögött.
A futam utáni interjúk során Leclercet arról kérdezték, vajon érdemes lenne-e visszafogni az elvárásokat a következő évre.
„Mi is valami egészen másban reménykedtünk. Talán a kommunikáció terén is lehetett volna jobban csinálni a dolgokat, de amikor egy olyan ikonikus figura, mint Lewis érkezik egy olyan csapathoz, mint a Ferrari, akkor óhatatlanul is hatalmas figyelem irányul ránk, és ezt nehéz, vagy inkább lehetetlen kontrollálni.”
Hozzátette, hogy a túlzott elvárások nem feltétlenül belülről fakadtak. „Az elvárásokat részben az a közeg és helyzet alakította ki, amiben vagyunk, nem pedig mi magunk. Sok minden, ami a csapat körül történik, kívül esik a mi befolyásunkon, de mi ettől függetlenül is összetartunk, keményen dolgozunk, motiváltak maradunk – és ez a legfontosabb.”
Leclerc nem tagadta, hogy nehéz lesz feldolgozni ezt az évet. „Igen, fáj. Most, hogy ránézek a bajnokságra, és látom, hogy a Ferrari negyedik lett, 400 ponttal lemaradva a McLarentől, az tényleg nagyon fáj. Bízom benne, hogy jövőre sikerül változtatnunk ezen a helyzeten, de majd meglátjuk.”
A 2026-os idényről egyelőre nem akart jóslatokba bocsátkozni: „Őszintén szólva most nincs semmiféle elvárásom a következő évre. Minden a nulláról indul, így egyelőre azt sem tudjuk, mi hol állunk, ahogy azt sem, hogy az ellenfelek mire lesznek képesek. Majd kiderül.”
