Lewis Hamilton első ferraris szezonjától sokan többet vártak, ám Charles Leclerc szerint nem arról van szó, hogy a brit nem lenne képes jó teljesítményre, csupán időre van szüksége, hogy alkalmazkodjon a merőben más környezethez, mint amit az elmúlt években megszokott.
Noha Leclerc együttérzéssel figyelte Hamilton szenvedését a 2025-ös idény során, azt is világossá tette, hogy nem igazán tud tanácsokkal szolgálni hétszeres világbajnok csapattársának, aki egy teljesen új munkakultúrával és mérnöki stábbal találta szemben magát, miután elhagyta a Mercedest.
Hamilton év eleji formája még bizakodásra adott okot, különösen a kínai sprintfutamon aratott győzelme után, de a szezon végére eredményei többnyire a negyedik és nyolcadik hely között szóródtak a 24 verseny során. Három időmérőn is már a Q1-ben búcsúzott, ráadásul reális esélye volt annak is, hogy az összetett hatodik helyét elveszíti a helyére ültetett Andrea Kimi Antonellivel szemben.
A közösségi médiában felerősödtek azok a hangok, amelyek szerint Hamilton és versenymérnöke, Riccardo Adami között nem alakult ki szoros kapcsolat, ugyanakkor a Ferrari szerint a brit pilóta integrációja sokkal előrébb tart, mint ahogy az kívülről látszik.
Leclerc azt is elismerte, hogy a szezon során nem igazán tudott segíteni Hamiltonnak a beilleszkedésben, ugyanis saját feladataira kellett koncentrálnia. „Az én dolgom az, hogy mindent kihozzak magamból, amire csak hatásom lehet” – magyarázta.
„Így is rengeteg dolog van, amire fókuszálnom kell, hiszen próbálom a saját vezetési stílusomat minél jobban hozzáigazítani az autóhoz. Ezért is nehéz lenne időt szakítani arra, hogy Lewisnak segítsek. Ráadásul ő sokkal többet ért el eddig, mint én valaha. Nem hiszem, hogy bármilyen tanáccsal szolgálhatnék neki” – mondta, majd hozzátette, hogy szerinte Hamiltonnak egyszerűen még idő kell a megszokáshoz.
„Amikor valaki új csapathoz érkezik, mindig hosszú az alkalmazkodási folyamat. Őszintén szólva, én már azt sem tudom, milyen érzés új csapatba kerülni. Nyolc éve vagyok a Ferrarinál, így számomra már minden természetesen megy. De Lewis számára még egy év után is minden új. Teljesen mások a munkafolyamatok, másként gondolkodik a csapat, máshogy zajlik az együttműködés – ez mind időt igényel, mire az ember megszokja.”
Ami a Ferrari idei teljesítményét illeti, Leclerc úgy látja, hogy a csapat igyekezett a lehető legtöbbet kihozni az SF-25-ösből, ugyanakkor úgy véli, az autó alapvető versenyképessége mindvégig hiányzott. A 2025-ös évre ugyanis a Ferrari nem a korábbi SF-24 továbbfejlesztését választotta, hanem teljesen új felfüggesztési koncepcióra épülő konstrukciót készített – a fejlesztést azonban már áprilisban leállították, így az autó kiismerésére is kevesebb lehetőség maradt.
„Azt gondolom, az év során jó munkát végeztünk az autó optimalizálásával, de maga a teljesítményszint nem volt elegendő. Ez az, ami igazán hiányzott” – mondta, majd megjegyezte, hogy a Mercedes is hullámzó idényt futott, de még így is a Ferrari előtt járt tempóban.
„Mi talán egyenletesebb formát hoztunk, de sajnos a tempó szempontjából mindig hátrébb voltunk, és ritkán tudtuk felvenni a versenyt az élmezőnnyel. Végső soron tehát a nyers teljesítmény az, amiben elmaradtunk.”
