Charles Leclerc úgy véli, hogy a Forma-1 eltalálta a sprintfutamok ideális számát, viszont határozottan ellenzi a fordított rajtrács ötletét, ugyanakkor támogatná a V8-as motorok visszahozatalát.
A királykategória 2021-ben vezette be a sprintversenyeket azzal a céllal, hogy izgalmasabbá tegye a hétvégéket és jobban lekössék vele a tévénézőket és a pályára kilátogató szurkolókat.
A sorozat nemrégiben közzétette a 2026-os hat sprintfutam helyszíneit, amelyek között visszatérőként szerepel Silverstone és Zandvoort, Szingapúr pedig először rendez sprintet. Eközben minden érdekeltel egyeztetnek arról, hogy 2027-től esetleg növeljék a sprintek számát.
A Motorsport.com és más médiumok képviselőivel nemrég tartott kerekasztal-beszélgetésen Stefano Domenicali F1-vezető felvetette a fordított rajtrács és egyéb újítások lehetőségét, hogy felrázza a sorozatot és még fiatalabb, sokszínűbb közönséget vonzzon.
Bár a sprintfutamok számának emelése várhatóan hamarosan megtörténik, a Ferrari pilótája nem lelkesedik az ötletért.
„Szerintem a mostani sprintfutamok mennyisége pont jó, és nem szeretném, ha többet csinálnánk ennél" - mondta Leclerc a múlt hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjon. „A fordított rajtrács... hát nem tudom, legalábbis rendes hétvégén biztosan nem támogatom."
„Sprinthétvégén talán megfontolhatnánk a sprint futamra, de ez tényleg nem olyan, ami a Forma-1 DNS-éhez illene. Szerintem a Forma-1 most ott van, ahol lennie kell, és nem hiszem, hogy újra fel kellene találnunk bármit."
A monacói versenyző különösen hiányolja gyerekkora V8-as motorjait, hiszen a V10-es és főleg a V8-as érában szeretett bele a sportba. Örülne, ha az F1 visszatérne a hangosabb motorokhoz.
„Ezt a visszatérést imádnám, sokkal több zaj nagyon jól jönne" - tette hozzá. „Határozottan szívesebben mennék vissza a rendes V8-as vagy V10-es motorokhoz, főleg a zaj miatt - ezt hiányolom legjobban a sportból, ezért szerettem bele a Forma-1-be."
„Nyilván monacói vagyok, és emlékszem, amikor az F1-es autók ott száguldoztak Monaco utcáin régen, libabőrös lettem tőle, most viszont már nincs meg ez az érzés, ami kár" - mesélte a versenyző.
A jövőbeli motorokról is folynak tárgyalások, és az F1 gyártói, a kereskedelmi jogbirtokos FOM és a szabályozó FIA nagyrészt egyetértenek abban, hogy olcsóbb és egyszerűbb V8-alapú motorokra térjenek át a jövőben. A jelenlegi 2031-es határidő előtti gyorsított bevezetés azonban meghiúsult, mert nem volt hozzá elég támogatás.
