A Ferrari monacói versenyzője részletesen ismertette, miért fulladt kudarcba az azeri hétvége, ahol egy elhibázott beállítás-kísérlet és műszaki gondok is sújtották.

Charles Leclerc őszintén beszélt a 2025-es Azeri Nagydíjon történtekről, ahol az ígéretes pénteki kezdés után fokozatosan csúszott ki a kezükből az irányítás. A Ferrari monacói versenyzője a pénteki legjobb idő és az erős versenytempó után végül csak a kilencedik helyen látta meg a kockás zászlót, ami után kendőzetlenül feltárta a problémák gyökerét.

"Nincs más választásom, mint hogy szigorú legyek magammal. Az időmérő edzésen egyszerűen nem nyújtottam olyan teljesítményt, amit elvártam volna magamtól, különösen a Q3-as hibámra gondolok" – kezdte önkritikus elemzését Leclerc. "Bár összességében erős szezont futok idén, ezen a hétvégén messze voltam attól a szinttől, ahol lennem kellett volna, és most ennek iszom a levét."

A monacói versenyző azt is elárulta, hogy tudatosan próbálkozott egy alternatív beállítási megközelítéssel a hétvégén, ami utólag végzetesnek bizonyult. "Teljesen új irányba indultam el a beállításokkal. Ha visszagondolok, hogy korábban mennyire erős voltam ezen a pályán, egyszerűen érthetetlen, miért hittem azt, hogy ez jó ötlet lehet. Ez a döntés teljesen megzavarta a ritmusomat az időmérőn."

A problémákat súlyosbította egy váratlan technikai malőr is, amely a verseny egyik kulcsfontosságú szakaszában jelentkezett. "Az első etapban nagyjából tíz körön keresztül komoly gondjaink voltak az erőforrással. A probléma teljesen váratlanul, egyik körről a másikra jelentkezett" – részletezte Leclerc. "Épp akkor történt mindez, amikor valódi esélyünk lett volna előzni. A DRS-zónákban annyira lelassultunk az egyenesekben, hogy gyakorlatilag tehetetlenek voltunk."

Frederic Vasseur csapatfőnök mélyebben is belement a részletekbe: "Az alaptempónkkal alapvetően nem volt gond, de két különböző problémával kellett szembenéznünk. Charles-nál jelentkezett egy motorprobléma – nem volt drámai, nem vesztettünk miatta körönként fél másodpercet, de épp elég volt ahhoz, hogy folyamatosan egy másik autó mögé szoruljonl. És itt nem csak arról a két tizedről beszélünk, amit a motor miatt vesztettünk, hanem ehhez jön még az előttünk haladó autó által generált piszkos levegő hatása is."

A Ferrari különleges kihívással szembesült a gumik megfelelő üzemi hőmérsékletének elérésében is. Leclerc többször feltűnően cikázva próbálta működésre bírni az abroncsokat. "Az autónk karakterisztikája miatt rendkívül nehéz volt a megfelelő hőmérsékleti ablakban tartani a gumikat, ez magyarázza a sok szlalomozást" – fejtette ki a monacói.

A gumikkal kapcsolatos gondok részben magyarázatot adnak arra is, miért veszített a Ferrari fokozatosan tempót a hétvége során. A péntek volt ugyanis a legmelegebb nap, ezt követően egyre hűvösebb lett, ami megnehezítette a gumik megfelelő hőmérsékletre való felhozatalát.

"Már nagyon várom a melegebb versenyhelyszíneket" – tekintett előre Leclerc. "Az autónk komoly nehézségekkel küzd hideg körülmények között, miközben jól látható, hogy a Mercedes például kifejezetten erős ilyen kondíciók mellett - ők és a Williams voltak az egyetlenek, akik működésre tudták bírni a közepes keveréket a Q3-ban. Mi egyértelműen akkor vagyunk erősebbek, amikor magasabb a hőmérséklet, ezért is tekintek bizakodva a szingapúri verseny elé."