A korábban Racing Bulls-pilótaként ismert Cunoda Júki végre felkészül a Forma-1-es debütálására a Red Bull Racing színeiben, miután türelmesen várt erre a lehetőségre.

A Red Bull a gyenge ausztráliai és kínai teljesítmény után döntött Liam Lawson leváltásáról. Lawson képtelen volt kezelni az autó egyensúlyát, és Christian Horner csapatfőnök, valamint Helmut Marko főtanácsadó elegendő bizonyítékot látott az elmúlt hónapokban ahhoz, hogy azonnali változtatást hajtsanak végre a csapat érdekeinek védelmében.

Ez adta meg Cunoda Júki számára a lehetőséget, hogy a Japán Nagydíjon mutatkozzon be a Red Bull színeiben. A japán pilótának alacsony mércét állított Lawson, aki mindkét versenyhétvégén pont nélkül maradt, és három alkalommal sem jutott túl az időmérő első szakaszán.

Az RB21 azonban sokkal nehezebben vezethető autó, még ha több potenciál is rejlik benne, mint a Racing Bulls 2025-ös járművében. Cunoda már kipróbálta a Red Bull szimulátorát, és gyors fejlődésével lenyűgözte Markót.

A Motorsportnak adott interjúban Marko beszélt Cunoda teljesítményéről. Az osztrák szakembert megkérdezték, jó ötlet-e Cunodát előléptetni, amikor a hazai versenyén, Japánban nagy nyomás nehezedik majd rá.

„Újra csak azt mondom, Júki már az ötödik F1-es évében jár" – válaszolta Marko. „És a tapasztalat ilyen nehéz körülmények között hatalmas tényező."

„Júki többször is hangsúlyozta, hogy valójában ő a megfelelő ember a Red Bull Racing számára. Adtunk neki két-három szimulátoros edzést, és ezek nagyon jól sikerültek. Technikai visszajelzései – amiért korábban kritizálták – szintén nagyon meggyőzőek voltak" – folytatta.

Marko elmagyarázta, hogy a szóban forgó szimulátoros edzésekre a kínai verseny után került sor, majd hozzátette:

„Gyorsan kellett cselekednünk, és minden pozitív volt. A technikai visszajelzései kapcsán – amiért gyakran vádolták azzal, hogy nem érti a technikai oldalt vagy nem tud beállítani egy autót – az is tévesnek bizonyult."

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL