Amikor a McLaren megkezdi a felszerelés becsomagolását az Azeri Nagydíjra, a raklapokra nemcsak alkatrészek, hanem pezsgősüvegek is kerülnek, a brit alakulat ugyanis már előre készül az ünneplésre. Ha Oscar Piastri és Lando Norris összesen kilenc ponttal többet szerez, mint a Charles Leclerc–Lewis Hamilton páros, akkor a McLaren matematikailag is bebiztosítja fennállása tizedik konstruktőri világbajnoki címét.
Ez a forgatókönyv egyáltalán nem tűnik elérhetetlennek, különösen annak fényében, hogy 2024-ben épp Bakuban vette át a vezetést a McLaren a Red Bulltól, és azóta sem engedte ki a kezéből az első helyet. Ha tehát az idei szezon első világbajnoki címe valóban Azerbajdzsánban dől el, izgalmas kérdés, hogyan kezeli majd a csapat a két versenyzőjét a hátralévő hat hétvégén.
Andrea Stella, a McLaren csapatvezetője többször is beszélt már az úgynevezett „papaya szabályokról”, amelyek a jelenlegi korszak működését határozzák meg. Ezek a szabályok mindig a csapat érdekeit helyezik előtérbe, és Piastri, valamint Norris eddig maradéktalanul alkalmazkodott hozzájuk: nem veszítettek pontot egymás elleni harc miatt, nem avatkoztak be, ha az a csapat céljait veszélyeztette volna, sőt, akár stratégiaváltásra is hajlandóak voltak, ha az jobb eredményt hozott a McLaren számára.
Sokan úgy vélik, hogy a konstruktőri bajnoki cím megszerzése megváltoztathatja a McLaren hozzáállását az idény utolsó hét futamához a Szingapúri Nagydíjtól egészen az abu-dzabi leintésig. Ha az MCL39 továbbra is dominálja a mezőnyt, akkor nem lesz szükség különösebb változtatásokra – a szabályok adottak, és valószínűleg nem térnek el attól, amit bármely más csapat is alkalmazna hasonló helyzetben. Ám ha valamelyik rivális valódi kihívást jelent, akkor már más döntésekre lehet szükség.
A Red Bull például az Olasz Nagydíj hétvégéjén visszatért az élre, részben a „kis leszorítóerős” beállításokhoz való tökéletes alkalmazkodásnak köszönhetően, de Max Verstappen és Laurent Mekies is megerősítette, hogy az autó kezelésében is előrelépés történt, ami lehetővé teheti Verstappen számára, hogy több pályán is versenyképes legyen az idény hátralévő részében.
Ebben a helyzetben a McLaren olyan döntések elé kerülhet, amelyek közvetlen hatással lehetnek az egyéni bajnokság alakulására, ráadásul ezúttal már nem lesz ott a konstruktőri cím „érdeke”, amely korábban sok döntést indokolt. A legjobb példa erre a Magyar Nagydíj első szakasza, ahol a McLaren eltérő stratégiát alkalmazott Piastri és Norris esetében, hogy kivédje Leclerc fenyegetését.
Jogos tehát a kérdés: ha hasonló helyzet alakul ki a Szingapúri Nagydíjtól kezdve, vajon a McLaren ismét vállalja-e a belső hierarchiák megbontásának kockázatát, vagy inkább az egyenlő bánásmódot helyezi előtérbe?
Nem kizárt, hogy a közelgő futamokon Verstappen vagy Leclerc erős időmérős teljesítménnyel az élre kerül, és a két McLaren-pilóta a verseny elején mögéjük szorul. Ha a győzelem érdekében ismét eltérő stratégiára lenne szükség, a McLaren könnyen a bajnokság döntőbírájává válhat, ugyanakkor, ha a csapat az egyenlő versenyzést részesíti előnyben, azzal akár futamgyőzelmeket is elveszíthet. Épp ezért lesz különösen érdekes látni, mit jelentenek valójában a Norris szerint nemlétező „papaya-szabályok” egy ilyen kiélezett helyzetben.