A McLaren dominálta a 2025-ös szezont, és már a hétvégi Szingapúri Nagydíjon megszerezheti tizedik konstruktőri világbajnoki címét.

Bár a bakui futamon elmaradt a McLaren várva várt címünneplése, a brit istálló a hétvégi Szingapúri Nagydíjon újabb lehetőséget kap arra, hogy bebiztosítsa idei konstruktőri világbajnoki címét. Az azerbajdzsáni versenyhétvége a csapat idei leggyengébb teljesítményét hozta, miután Oscar Piastri már az első körben kiesett, Lando Norris pedig csak a hetedik helyen ért célba.

A matematika azonban továbbra is a wokingi alakulat mellett szól. A hátralévő hét versenyhétvégén összesen 346 pont szerezhető, ebből négy hagyományos nagydíjon (Szingapúr, Mexikó, Las Vegas és Abu-Dzabi) egyenként 43, míg a három sprintfutamos hétvégén (Austin, Brazília és Katar) hétvégenként 58 pont gyűjthető.

A McLaren jelenleg 623 ponttal vezeti a konstruktőri pontversenyt, a második helyen álló Mercedes 290 ponttal követi őket. A Ferrari 286 ponttal a harmadik, míg a Red Bull 272 pontjával már matematikailag sem lehet esélyes a címre.

A McLarennek mindössze 13 pontot kell szereznie Szingapúrban ahhoz, hogy behozhatatlan előnyre tegyen szert. Még ha a Mercedes meg is szerezné a maximális 43 pontot a Marina Bay-i pályán, akkor sem tudná utolérni a McLarent, hiszen a hátralévő hat versenyen megszerezhető 303 pont is csak az egyenlőséghez lenne elég.

Az azonos pontszám esetén a több futamgyőzelem döntene, és mivel a McLaren már 13 győzelemnél jár (beleértve egy sprintfutamot is), a Mercedes még akkor sem előzhetné meg őket, ha az összes hátralévő versenyt megnyerné.

Ha a McLaren pont nélkül zárná a szingapúri hétvégét, a Mercedesnek legalább 31 pontot kellene szereznie a matematikai esély fenntartásához. Ez csak úgy lehetséges, ha George Russell és Kimi Antonelli legalább a második és harmadik helyen végez. A Ferrari számára még nehezebb a helyzet: minimum 35 pontra, vagyis egy győzelemre és egy további dobogós helyezésre lenne szükségük.