A nyári szünetben sem pihent a wokingi alakulat, annak ellenére sem, hogy a bajnokság mindkét értékelésében jelentős előnnyel rendelkezik, ami a zsinórban aratott négy kettős győzelmükben is megmutatkozott.
A brit csapat technikai csapata folyamatosan dolgozik az újításokon, amelyek közül a legfrissebb egy teljesen új kialakítású hátsó szárny, amely a holland versenyen debütál, további előnyt biztosítva az MCL39-es számára a szezon hátralévő részében.
A zandvoorti pályán visszatérő istálló már nem pontosan ugyanazzal a konstrukcióval áll rajthoz, mint amit a nyári szünet előtt láthattunk. A legfontosabb újdonság a nagy leszorítóerejű hátsó szárnynál figyelhető meg, amely jelentősen eltér a korábban Budapesten és Monte-Carlóban használt verziótól.
A legszembetűnőbb változás a fő profilnál tapasztalható, ahol a középső egyenes szakasz keskenyedése már első pillantásra feltűnik. A módosítások egyértelmű célja a maximális aerodinamikai leszorítóerő növelése, illetve a hatékonyság javítása – vagyis az egyenesbeli légellenállás csökkentése a leszorítóerő megtartása mellett.
Nem véletlen, hogy ez a fejlesztés éppen a holland pályán mutatkozik be, ahol hiányoznak a hosszú egyenesek, és ahol az átlagos köridő még a Hungaroringnél is lassabb, ami a nagy leszorítóerejű beállítások alkalmazását indokolja. Az új verzióval tovább bővül a világbajnok csapat számára elérhető szárnykészlet a szezon második felére.
A Zandvoortban debütáló elem minden bizonnyal Szingapúrban is hasznos lesz, de Mexikóvárosban, Interlagosban és Katarban is előnyére válhat a csapatnak.
