hero image
dppi

A közeljövőben két futamra is hoz fejlesztéseket a Mercedes

A Mercedes mérnökei új fejlesztésekkel igyekeznek gyorsítani Antonelli és Russell versenygépét.

A 2025-ös F1-es szezon hatodik versenyhétvégéjét követően a konstruktőri világbajnokság második helyén álló Mercedes jelentős lemaradással küzd a McLarennel szemben, amit jól példáz a legutóbbi miami futamon tapasztalt 37,6 másodperces különbség a célba érkezéskor.

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff az utóbbi időszak teljesítményéről nyilatkozva elmondta, hogy bár az alakulat egy ideje nem vezetett be új fejlesztéseket, az Imolai és Montreali Nagydíjra több technikai újítással is készülnek. "Folyamatosan érkeznek az újítások, amelyek remélhetőleg segítenek csökkenteni a különbséget" – mondta a szakember az X-en megjelent interjúban.

A gumihőmérséklet mint kulcsprobléma

A stuttgarti istálló számára jelenleg a versenyeken a gumihőmérséklet megfelelő szinten tartása jelenti a legnagyobb kihívást. "Az időmérő edzésen rendkívül versenyképes az autó, akár a leggyorsabb is lehet egyetlen körön, ugyanakkor ezt a teljesítményt a verseny során egyelőre nem tudjuk fenntartani" – fejtette ki Wolff.

A McLaren és a Red Bull konstrukciói ezen a téren egyértelműen felülmúlják a Mercedest. Wolff szerint a rivális csapatok "kiváló munkát végeznek azzal, hogy képesek gyorsan áthaladni a kanyarokon anélkül, hogy a gumik túlmelegednének". A Mercedes szakemberei ennek a problémának a technikai megoldásán dolgoznak, hiszen az alakulat jelenlegi teljesítménye legfeljebb "megbízhatónak" nevezhető.

A konstruktőri pontversenyben is megmutatkozik ez a különbség, hiszen a McLaren 246 ponttal már jelentősen megelőzi a 141 pontot gyűjtő Mercedest.

Előrelépés a tavalyi évhez képest

A 2024-es szezonhoz viszonyítva azonban már látható a fejlődés, különösen a melegebb körülmények között mutatott teljesítményben. "Az autó első és hátsó részének egyensúlya sokkal kiegyensúlyozottabb, mint tavaly, azonban amikor meleg van és az egyensúly nem tökéletes, még mindig nem ott tart a versenygép, ahol szeretnénk" – nyilatkozta Wolff.

A Mercedes továbbra is kiemelt figyelmet fordít a gumikezelési problémák megoldására, különös tekintettel a 2026-os szabályváltozásokra. "A négy élcsapat közötti legnagyobb különbséget jelenleg a verseny közbeni gumimenedzsment jelenti, ami a jövő évi fejlesztések során is meghatározó szempont lesz" – hangsúlyozta a csapatfőnök.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL