Motorsport.hu|2025. 10. 26. 21:49
A Mexikói Nagydíj időmérője úgy alakult, hogy viszonylag messze kerültek egymástól a bajnokaspiránsok, a legjobb helyzetből pedig Lando Norris várhatta a kezdést. A brit végül makulátlanul teljesített a futamon és simán húzta be a győzelmet. Mögötte viszont…

Lando Norris előtt hatalmas esély kínálkozott arra, hogy akár átvegye a vezetést az egyéni pontversenyben, hiszen a szombati időmérőn új körrekordot autózva szerezte meg a pole-t. Max Verstappen eközben csak az ötödik, míg Oscar Piastri csupán a hetedik rajtkockából várhatta a futam kezdését, így ők mindenképpen nehéz versenynek néztek elébe.

Könnyű dolga persze Norrisnak sem volt, hiszen mögötte ott sorakozott a két Ferrari, a szezonban pedig ezen a pályán a leghosszabb az út az 1-es kanyarig. A startnál az élmezőnyből egyedül Verstappenék választották a közepes abroncsot, míg a többiek a lágy Pirellikre szavaztak.

Mexikóban mindig izgalmasan alakul a rajt, így a körülményeket és a bajnoki helyzetet figyelembe véve tűkön ülve várhattuk a 71-es körös futamot. A start pedig nem is okozott csalódást, hiszen az első kanyarhoz négyen érkeztek meg egymás mellé. Lewis Hamilton egy picit beszorult Norris mögé, így nem tudta teljesen kihasználni a szélárnyék adta előnyt, az ötödikről kezdő Verstappen viszont annál inkább.

A holland a külső íven próbálkozott hatalmas féktávot venni, de a kerékvetőre szorulva nem maradt már helye, így teljesen átvágta az első kanyarkombinációt. Charles Leclerc is átvágta a kanyar egy részét, ami azt jelentette, hogy nekik vissza kellett adni a pozíciókat, mert szabálytalanul jutottak előnyhöz.

Mindez azt eredményezte, hogy Norris megtartotta a vezetést és mögötte is maradt az eredeti sorrend. Oliver Bearman a kilencedikről a hatodikra jött fel, miközben Piastrinak a rajt sem jött össze, hiszen az ausztrál a kilencedik helyre esett vissza. A következő pár körben némileg megnyugodtak a kedélyek, de kicsivel később aztán ismét jött a káosz.

Verstappen bevetődött Hamilton mellé az 1-es kanyarban, és látszólag már övé volt a pozíció, de a brit nem hagyta magát. A 2021-es bajnoki riválisok óriásit csatáztak, az autók többször össze is értek, ami először Verstappent kényszerítette arra, hogy átvágja a füvet. A 4-esnél ugyanakkor Hamilton fékezte el magát, így ő is teljesen levágta a pályát, ráadásul nem megfelelően tért vissza, amiért vizsgálni kezdték a stewardok.

Verstappen pillanatokkal később már George Russell ellen volt kénytelen védekezni, amit pedig Bearman használt ki remekül, hiszen a Haas újonca a negyedik helyre jött fel. A Red Bull versenyzője aztán hiába próbált meg mindent, hogy visszavegye a pozíciót, de végül be kellett sorolnia az ötödik helyre. Mögötte Kimi Antonelli érkezett, míg Russell a hetedik helyig esett hátra a nagy kavarodásban.

Miközben az élen Norris lassacskán elkezdte kiépíteni előnyét Leclerc-rel szemben, addig Piastrinak a 11. körig kellett várnia arra, hogy el tudjon menni Juki Cunoda mellett, kinek a tempója jelentősen visszaesett, hiszen már Esteban Ocon is támadni kezdte őt.

Hamilton a korábban említett pályalevágásért végül tíz másodperces időbüntetést kapott, ami komolyan megnehezítette az első ferraris dobogójáról szőtt álmait. A verseny a korai csaták, pályalevágások és előzések után némileg tisztább mederben folytatódott tovább. Piastri Russellt kezdte támadni a hetedik helyért, a csapattársa pedig az élen már tíz másodpercre növelte az előnyét.

Kicsivel később aztán az élmezőnyben is megkezdődtek a kerékcserék. A Mercedes Antonellivel megpróbált elévágni Verstappennek, de a hollanddal nem reagált a Red Bull. A Ferrari hívta Hamiltont, aki kénytelen volt letölteni a büntetését, és ezzel egészen Piastri mögé esett vissza.

Norris ugyanakkor nagyon stabilan ment az élen, és a 30. körre már 15 másodperc fölé növelte az előnyét, ami jól mutatta, hogy a McLaren pénteken látott versenytempója most is megmutatkozott a többiekkel szemben, legalábbis Norris esetében. Piastri mindeközben a Mercedeseket próbálta üldözni, de nem tudta rajtuk áthámozni magát.

Norrisnál ráadásul a kiváló gumikezelés is megmutatkozott, hiszen majdnem a verseny felénél állt csak ki a lágyakról és simán visszatért az első helyre. Mindez azt jelentette, hogy az élmezőnyből ekkor már csak Verstappen nem volt kint cserélni, de ő ugye a közepesen kezdett, így a többiekhez képest fordított stratégián volt.

A Red Bullnál azonban már nem vártak sokat, így Verstappennek is jönnie kellett. A négyszeres bajnok ezzel a nyolcadik helyig esett hátra, és onnan kellett megkezdenie a felzárkózást a friss lágyakon, ami nem ígérkezett egyszerűnek. Az ő kiállása egyébként azt is jelentette, hogy Bearman megörökölte a harmadik helyet, mögötte pedig szorosan ott jött Antonelli, Russell és Piastri triója.

Russell ekkor már körök óta veszekedett a csapattal, hogy engedjék Antonelli elé, mert sokkal gyorsabbnak érzi magát. A Mercedes eleinte nem akarta meglépni a csapatutasítást, de Russell addig mondta a magáét, amíg végül be nem adták a derekukat. Jött is a pozíciócsere a két ezüstnyíl között, így Antonelli kapta meg a nyakába Piastrit.

Verstappen a 47. körben érte utol és előzte meg Hamiltont, majd gyorsan elindult Piastriék után. Kiderült azonban, hogy ez a futam talán mégsem olyan sima egy kiállás, mint előzetesen számítani lehetett, hiszen a következő körben megkezdődtek a második cserék. Antonelli, Piastri és Hamilton egyszerre jött, a McLaren pedig jobban dolgozott a Mercedesnél, így a bajnoki éllovas megelőzte az olaszt.

Azzal pedig, hogy ez a hármas másodszor is cserélt, Bearmannek és Russellnek is jönnie kellett, Verstappen pedig így feljött a harmadik helyre és megkezdhette Leclerc üldözését. A futam utolsó 20 köréhez érve Norris már egy bokszkiállásnál is komolyabb előnnyel vezetett az élen, majd jött Leclerc, Verstappen és Bearman, akit viszont már Russell kezdett támadni.

A mercedeses ugyanakkor fennakadt a Haason, ami ahhoz vezetett, hogy nem sokkal később Piastri felzárkózott rá és támadni is kezdte őt. Az ausztrál a 60. körben pedig DRS-sel oda is ért ellenfele mögé, és egy nagyon szép bevetődés után elment Russell mellett, így elindulhatott a hősiesen küzdő Bearman után.

Kicsivel előrébb Verstappen is szépen egerészte magát Leclerc-hez képest, de azért fel volt neki adva a lecke, hiszen a körszám vészesen csökkent. Egyértelmű volt azonban, hogy a Red Bull-osnak szüksége volt arra az extra három pontra, és sikerült is neki utolérnie ellenfelét, de ekkor jött egy virtuális biztonsági autós fázis Sainz megálló autója miatt, így a kérdés az volt, lesz-e még újraindítás, mert Norris ekkor már megkezdte az utolsó kört.

A szurkolók nagy örömére a kockás zászló előtt ismét jött a zöld zászló, de Verstappen a középső szektorban megcsúszott, így végül nem tudta megelőzni Leclerc-t. Mögöttük Bearman is kivédekezte Piastrit, és ezzel élete legjobb F1-es eredményét érte el, hiszen negyedik lett.

Azt mondanunk sem kell, hogy Norris eközben bő félperces előnyben bekocogott a célba, és a 25 pontjának köszönhetően átvette a bajnoki vezetést Piastritól. Leclerc lett tehát a második, Verstappen a harmadik, Bearman a negyedik, Piastri pedig az ötödik. Mögöttük Antonelli, Russell és Hamilton zárt, míg az utolsó pontszerző helyeket Esteban Ocon és Gabriel Bortoleto szerezte meg.

Hihetetlen Mexikói Nagydíj volt ez, és bár a győztes kiléte csak néhány kanyarig volt kérdéses, mögötte hatalmas csaták zajlottak és elképesztő izgalmakat láthattunk. A legfontosabb pedig, hogy Norris egyetlen ponttal megelőzte Piastrit a bajnoki tabellán, míg Verstappen a harmadik helyével összességében közeledett az első helyhez, így még tovább élesedett a küzdelem a jövő heti Brazil Nagydíj előtt.