Herta az IndyCart hátrahagyva lett a Cadillac tesztpilótája, szerinte ugyanis ez a legjobb útja a Forma–1 felé.

Colton Herta éveken át ostromolta a Forma–1 kapuját, most pedig nagy váltással az IndyCart maga mögött hagyva a Cadillac F1-es alakulatának hivatalos tesztpilótája lett, amit – saját szavaival élve – a „legjobb esélyének” tart arra, hogy végre bemutatkozhasson a világbajnoki mezőnyben.

A korábbi próbálkozások nem hoztak áttörést, hiszen 2023-ra sokáig az AlphaTauri egyik jelöltjeként emlegették, ám a szuperlicenc-pontok hiánya és az FIA kivételes eljárásának elmaradása akkor elsodorta a lehetőséget.

Most az a cél, hogy a hiányzó pontokat fokozatosan összegyűjtse, ezért az amerikai pilóta első szabadedzéses szereplésekben gondolkodik, és nem zárja ki, hogy európai sorozatokban – akár a Forma–2-ben – is rajthoz álljon, ha ezzel tudja erősíteni a pontgyűjtést.

A döntés hátteréről az Off-Track with Hinch and Rossi podcast első, az IndyCar-idény zárása utáni adásában beszélt részletesen, nyíltan elmondva, miért vállalta a kockázatot.

„Úgy érzem, most van a legnagyobb esélyem eljutni az F1-be” – mondta, majd hozzátette, hogy pontosan tudja, mit hagy maga mögött, hiszen az IndyCar egy rendkívül erős mezőny, ahol bármelyik nap jöhet egy győzelem, míg a Forma–1-ben az autó szintje sokszor kemény korlátot jelent.

Herta azt is hangsúlyozta, hogy a Cadillacnél rengeteg az ismeretlen, hiszen senki sem tudja, milyen formában érkezik a gárda a bemutatkozáskor, és hogyan fejlődik később, mégis vállalja az ugrást, mert most látja elérhetőnek az álmát.

„Maradhattam volna az IndyCarban, az lett volna a kényelmes út, de ez az utolsó nagy esélyem, és szeretném megragadni” – fogalmazott. A realitás azonban az, hogy a csapatnál két nagy rutinnal rendelkező versenyző többéves szerződése adott, így Herta csak akkor kerülhet versenyülés közelébe, ha 2027-re megvan a negyven szuperlicenc-pontja, és kínálkozik is üres hely.

„Versenyzőként mindig magadra teszel tétet. Hiszek magamban, és abban, hogy elég gyors vagyok” – mondta, jelezve, hogy százszázalékosan beleveti magát az F1 sajátosságainak elsajátításába, még ha az IndyCarhoz képest sok mindent újra is kell tanulnia.

Az IndyCarhoz való visszatérés lehetősége ugyanakkor nem zárult be, elmondása szerint egy-egy beugrást el tud képzelni, feltéve, hogy az nem téríti el a fő céltól, vagyis attól, hogy a Cadillac F1-gyel eljusson a rajtrácsig. Hosszabb távon pedig úgy látja, Amerika kapui mindig nyitva állnak előtte, és egyszer még vissza is térne.