A 24 éves japán pilótát télen még mellőzték a Red Bull ülésére csapattársa javára. Christian Horner akkor úgy vélte, Lawson magasabb szintre juthat és jobban megállja helyét Max Verstappen mellett, mint Sergio Perez tette.
Lawson azonban mindössze két futam után távozik, miután sem Melbourne-ben, sem Sanghajban nem jutott be a Q2-be és pontot sem szerzett.
Cunoda imponáló teljesítményt nyújtott a Racing Bulls színeiben 2025-ben, minden időmérőn bejutott a Q3-ba. Helmut Marko szerint a japán pilóta „erősebb, mint valaha" és ezért léptetik elő a Red Bullhoz.
A szimulátoron már lenyűgöző teljesítményt nyújtott a szuzukai debütálása előtt, azonban nehéz helyzetbe érkezik. Az RB21-es versenyautó kezelése problémás és annyira Verstappen érzékeny vezetési stílusára szabott, hogy a holland pilóta négy korábbi csapattársa is kudarcot vallott mellette.
Juan Pablo Montoya attól tart, Cunoda lehet a következő áldozat, mivel a Red Bull nem tudja, hogyan orvosolja az autó problémáit. A kolumbiai versenyző a szuzukai hétvége előtt arra figyelmeztette a csapatot, ne kövessék el ugyanazt a hibát, amit a Williams 2001-ben.
„Amikor a Williamshez érkeztem, ugyanez történt" – nyilatkozta az AS Colombiának a hétszeres futamgyőztes. „Azt mondtam: 'nem tudom vezetni az autót', miközben Ralf jóval gyorsabb volt nálam. Ők azt mondták: 'amikor Ralf ideje eljön, változtatunk rajta'."
Montoya szerint egyenesen Frank Williamshez kellett fordulnia: „Mondtam neki, hogy más emberre van szükségem, nem edzőre. Mérnökre van szükségem, aki ahelyett, hogy azt mondaná, rosszul vezetek, inkább megváltoztatja nekem az autót, hogy tudjam vezetni."
A kolumbiai úgy véli, a Red Bullnak is építenie kell a bokszutca másik oldalán lévő versenyzővel, nem csak Verstappen igényeire koncentrálni.