Motorsport.hu|2025. 11. 04. 09:34
A hajrában a motoralkatrész-keretek túllépése rajtbüntetésekkel alakíthatja át az F1-es erőviszonyokat.

A hajrában Lando Norris és Oscar Piastri (McLaren), valamint Max Verstappen (Red Bull) a motoralkatrész-keretek határán egyensúlyoz, így egy csere is komoly rajtbüntetést hozhat.

Az FIA minden idényre rögzíti az erőforrás-elemek keretét: 4 belső égésű motor, 4 MGU-H, 4 MGU-K, 4 turbótöltő, 2 akkumulátor, 2 vezérlő elektronika és 8 kipufogó használható idén.

A túllépés első alkalommal automatikusan 10 rajthely, minden további esetben 5 hely. 15 összegyűjtött hellyel a rajtrács végéről kell indulni. Az idény 83 százaléka után több versenyző már meg is kapta a büntetését – köztük Lewis Hamilton, Cunoda Júki, Fernando Alonso, Pierre Gasly, Franco Colapinto, Oliver Bearman, Isack Hadjar és Liam Lawson –, és a három bajnokesélyes is szorult helyzetbe kerülhet.

Verstappen különösen sérülékeny a kipufogók terén: a nyolc engedélyezett egységből már hetet használt el, míg Norris és Piastri háromnál jár. Egy újabb meghibásodás a címvédőnek 10 helyes büntetést jelentene.

Tovább rontja a képletet, hogy mindhárom érintett a határon áll a belső égésű motor, a turbó, az MGU-H, az MGU-K, az akkumulátor és vezérlő elektronikai fronton is, ezért egy baleset vagy komoly sérülés könnyen a rákövetkező futamon esedékes büntetéssé válhat – hacsak egy régebbi, de még bevethető motorral nem vállalnak némi teljesítményhátrányt.