A Mercedes F1-es istállójának vezetője, Toto Wolff határozott álláspontot fogalmazott meg a 2026-os motorszabályokkal kapcsolatos vitákról, amelyek az utóbbi időben egyre nagyobb teret nyertek a sportágban. A csapatvezető szerint először meg kell várni az új szabályrendszer gyakorlati eredményeit, mielőtt bármilyen módosításról döntenének.
"Most meg kell nyomnunk a szünet gombot, és meg kell néznünk, mit hoz 2026. Az új erőforrások 50 százalékban elektromos meghajtásúak lesznek, ami rendkívül összetett és kihívásokkal teli feladat" – mondta Wolff a bahreini paddockban tartott sajtóbeszélgetésen.
"Amennyiben sikerül megvalósítani ezt a koncepciót, úttörő szerepet tölthetünk be. Ezt követően már elgondolkodhatunk a következő lépéseken, illetve azon, mi lehet releváns az utcai autók szempontjából."
Az osztrák szakember nyomatékosította, hogy a Forma–1 látványossága ugyanolyan súllyal esik latba, mint a technológiai relevancia a sportág jövőjének meghatározásakor. "A show ugyanolyan meghatározó tényező. Bár úgy tűnhet, hogy a gyártók számára az ipari kapcsolódás mindent felülír, a szórakoztatás azonos jelentőséggel bír döntéseinkben."
A Mercedes mellett a Honda és az Audi is támogatását fejezte ki az új szabályrendszer mellett, ugyanakkor iparági források szerint a Red Bull és a Ferrari hajlandóságot mutatna egy korábbi szabályváltoztatás megfontolására, esetlegesen visszatérve a szívómotoros V10-es erőforrásokhoz.
A pontos indokok egyelőre nem ismertek, de szakmai körökben azt feltételezik, hogy az új hibrid motorok fejlesztésének magas komplexitása és költségei meghatározó szerepet játszanak ebben a megfontolásban, főként a 2021 óta érvényben lévő költségplafon tükrében.
A pénzügyi kontrollintézkedések bevezetése sarkalatos pontként jelenik meg a Forma–1-es csapatok versenyképességének és gazdasági stabilitásának fenntartásában. Mindezek alapján bármilyen jelentős technikai változtatásnak figyelembe kell vennie mind a pénzügyi szempontokat, mind pedig a kategória értékére gyakorolt hatást, különös tekintettel a nagy gyártók részvételének hosszú távú biztosítására.