hero image

Newey felfedte, milyen okok miatt szenvedtek annyira a turbó-hibrid korszak elején

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Belsőkamerás videón Lando Norris szenzációs esős köre a Kínai Nagydíjról

FORMA-1

Videós összefoglaló a Kínai Nagydíj őrült sprint időmérőjéről

FORMA-1

Fernando Alonso úgy dob, mint egy NBA-játékos (videó)

FORMA-1

Kiderült, miért gyulladhatott ki a fű a kínai F1-es hétvégén

Motorsport.hu
2023/01/09 15:59
A Red Bull tervezőzsenije, Adrian Newey arról a fájdalmas „újraindulásról” mesélt, amely 2014-ben, a turbó-hibrid erőforrások bevezetésével történt a Forma–1-ben, és amely megszakította első domináns korszakukat.
Ajánlott Videós összefoglaló a Kínai Nagydíj őrült sprint időmérőjéről

Sebastian Vettel és csapata lényegében megállíthatatlan volt a V8-as korszak végén, hiszen zsinórban négy egyéni és négy csapatbajnoki címet húztak be 2010 és 2013 között, de aztán a következő évben jött számukra a hidegzuhany.

Megérkeztek ugyanis az 1,6 literes, V6-os hibridek, ez pedig jelentősen felrázta az erősorrendet. A Mercedes már rögtön a legelejétől dominált, miközben a Red Bull nem tudta velük tartani a lépést, és emiatt elsősorban a megbízhatatlan és alulteljesítő Renault-motort okolták.

Ez a helyzet pedig lényegében 2019-ig folytatódott, amikor is a bikások a Honda erőforrásaira váltottak, majd szépen lassan ismét egyenesbe jöttek, az utóbbi két szezonban pedig már ők ünnepelhettek bajnoki címeket.

Visszagondolva az istálló útjára, valamint arra, hogy mit tanult a Mercedes domináns korszaka alatt, Newey így fogalmazott: „Muszáj egy normális motorral rendelkezned. Belementünk a hibrid korszakba, a Renault pedig elszúrta, ami igazán lehangoló volt.”

„Rájöttél, hogy a belátható jövőben végezhetsz kiváló munkát, akkor is csak egy-egy futamgyőzelem lesz elérhető, a bajnokságra pedig nem lesz valós sanszod. Ez tehát egy újraindítás volt, a csapat egyik erőssége pedig az volt, hogy leszegtük a fejünket, és átvészeltük azt a periódust.”

„Miután pedig a Honda révén ismét lett egy versenyképes erőforrásunk, nekünk sikerült jól reagálni erre.” A csapat tehát eleinte nehezen emésztette meg, hogy a korábbi sikerekre esélyük sem volt, de idővel összeszedték magukat, a kulcsemberek nem távoztak, így 2021-re ismét egy bajnoki autóval álltak elő.

Tavaly pedig már jóval könnyebb dolguk volt összességében, az RB18-as Newey legsikeresebb autójaként vonul be a történelembe, a Red Bull pedig idén akár folytathatja is a menetelését, nagy korszakváltás pedig 2026-ig nem lesz az F1-ben, tehát minden esélyük megvan arra, hogy most továbbvigyék, amit elkezdtek.