A McLaren Forma-1-es pilótája, Lando Norris zárta az élen az Olasz Nagydíj harmadik szabadedzését, mindössze 21 ezreddel Charles Leclerc előtt, de az egész mezőny rendkívül szorosan követte egymást.

A pénteki szabadedzések után szombat délelőtt, ahogy általában, nem várhattuk, hogy azonnal belevágnak a munkába a Forma-1-es csapatok Monzában, a harmadik szabadedzés elején elsősorban a kemény és közepes keverékek bejáratásával teltek a percek.

Így az első negyedórában az egyetlen esemény, amit fel kellett jegyeznünk, az egy csúnya elfékezés volt Lewis Hamilton részéről, majd Hadjar feltette a lágyakat, ezzel azonban csak a harmadik helyre került Cunoda és Hamilton mögött.

Az első kanyar ezután többeken is kifogott, egymás után Sainz, Bearman, Bortoleto és Norris is ugyanúgy fékezte el magát a célegyenes végén, a Williams versenyzője a hátszelet gyanította ennek hátterében.

Verstappen is megkapta a lágy keverékeket ezután és 1:20.040-nel állt az élre Hamilton előtt, aki közepeseken tesztelt, ahogy Leclerc is, a monacói 14 ezredes hátránnyal érkezett meg a Red Bull mögé pár perc múlva.

Leclerc-nek volt egy nagy mentése a Parabolicában, meg kellett fognia az autó hátulját, miután az elindult, majd Verstappen egy újabb szett lágyon a 1:19.688-ra javította legjobbját.

Negyed órával a vége előtt elkezdődtek az időmérős szimulációk, Norris és Piastri azonnal az élre álltak, de jelentős különbség volt közöttük, Piastri láthatóan alacsonyabb leszorítóerős beállítással próbálkozott.

Ezután Verstappen vette át a második helyet, 1:19.513-mal, közel két tizeddel volt lemaradva a brittől, a két Ferrari is nekilátott egy gyorskörnek, Hamilton a hatodik legjobb lett, Leclerc pedig a kilencedik, de megint meg kellett fognia az autót, ami ezúttal a Lesmo 2-ben csúszott meg.

Piastri aztán visszavette a második helyet, de továbbra is 165 ezredes hátránnyal Norrisszal szemben, míg mögötte Verstappen és Russell is két századon belülre maradt. Az ötödik helyet Bortoleto foglalta el.

A végén aztán még Leclerc javított egy nagyobbat és 21 ezredmásodperccel Norris mögé jött, mögötte Piastri, Verstappen, Russell, Bortoleto, Hamilton, Hadjar, Antonelli és Albon zárta az első tízest, de figyelemreméltó módon az utolsó helyezett Esteban Ocon hátránya is csak 973 ezredmásodperc volt, így izgalmasnak ígérkezik a magyar idő szerint 16 órakor induló időmérő edzés Monzában!