Az FP1 során Lando Norris és Oscar Piastri diktálta a tempót a közepes Pirelliken, az előnyük pedig bő hat tized volt az üldözőkkel szemben. A helyzetről viszont sokat elmond, hogy Max Verstappen és a két Ferrari például nem futott mérvadó gyorskört, így ők csak a mezőny utolsó pozícióit foglalták el a 60 perc végén.
Az élmezőny eközben tele volt szokatlan nevekkel, ami azért jelezte, hogy várható még kavarodás a sprintidőmérőn, melynek első etapja szokás szerint 12 perces volt, és mindenkinek kötelező jelleggel a közepes gumikat kellett használnia. A két McLaren viszont ott folytatta, ahol pár órával korábban abbahagyta, hiszen az első két helyre jöttek be, míg Verstappen meg nem előzte őket.
A holland elsősége viszont nem tartott sokáig, mert jött Norris, aki masszív 1:10-en belüli körrel visszavette a vezetést. Piastri bő három tizedet kapott tőle, majd érkezett George Russell, Verstappen és Pierre Gasly, aki látszólag rátalált valamire a gyengélkedő Alpine-nal. A Ferrarik eközben nem mentek túl jól, de természetesen folyamatosan változott a sorrend, így lehetetlen volt megtippelni, ki fog kiesni az SQ1-ben.
Az idő letelte után aztán a frissen szerződést hosszabbító Franco Colapinto, Liam Lawson, Juki Cunoda, Esteban Ocon és Carlos Sainz vérzett el. Az élen Norris tudott még egy kicsit javítani, Verstappen feljött másodiknak, Fernando Alonso pedig egy nagy körrel harmadik lett.
Rövid pihenő után aztán jöhetett is az időmérő második felvonása, ahol a legjobb tízbe jutás volt már a tét, a gumikeverék viszont továbbra is a közepes volt, hiszen a szabályok ezt írják elő. A pálya hatalmas mértékben javult, ahogy haladtunk előre, amit jól jelzett, hogy Alonso bődületes körrel kezdett az SQ2-ben. A kétszeres bajnok 1:09,330-as idejét eleinte nem is tudták megverni. Még a két McLaren is elmaradt tőle egy kicsivel.
A különbségek ugyanakkor nagyon kicsik voltak, így még bármi megtörténhetett a második gyorskörök során. Az ugyanakkor látszott, hogy a Ferrarinak továbbra sem ment, hiszen Leclerc csak a kilencedik helyen állt, míg Hamilton kieső pozícióban volt.
Az utolsó pillanatokban jöttek az újabb körök, de Leclerc megforgott a pálya középső szektorában, ami sokaktól elvette a javítás lehetőségét. Látszólag ennek lett az áldozata a csapattársa is, mivel Hamilton így már nem tudott érdemben javítani és a 11. helyen ki is esett. Mellette még Alex Albon, Gasly, Gabriel Bortoleto és Oliver Bearman számára ért véget a mai nap.
Alonso mindeközben egyetlen körrel jutott tovább az első helyen. Mellette ott volt még a két McLaren, a két Mercedes, Isack Hadjar, Verstappen, Leclerc, Nico Hülkenberg és nagy meglepetésre a másik Aston is Lance Stroll-lal. Ezek a versenyzők tehát feltehették az autójukra a lágy abroncsokat a sprintkvalifikáció mindent eldöntő etapjában, az SQ3-ban.
Ott azonban csak nyolc percük volt arra, hogy a lehető legjobb kört rakják össze. Ez először Norrisnak sikerült a legjobban, hiszen a brit 1:09,271-et autózott, és ami számára fontos volt, hogy Piastri csak a negyedik leggyorsabb kört futotta, miután a két Mercedes elválasztotta őket.
A mezőny fele ekkor azonban még a bokszban várakozott, így kíváncsian figyelhettük, hogy lesz-e valaki, aki el tudja venni Norristól az első rajtkockát a holnapi sprintre. Az utolsó pillanatokban komoly tűzijáték vette kezdetét, Norris egy kicsikét még javított is az addigi legjobb körén, ami végül elég volt neki az első helyhez.
Mellőle azonban nem a legnagyobb bajnoki ellenfele fog indulni, hanem Kimi Antonelli, akinek sikerült megelőznie Piastrit. Russell lett a negyedik, Alonso az ötödik, Verstappen viszont csak a hatodik, ami a bajnokság szempontjából egyáltalán nem ideális számára, hiába van szó csupán egy sprintidőmérőről.
Strollnak a hetedik hely jött össze, Leclerc csak nyolcadik lett, majd érkezett Hadjar és Hülkenberg. Ez lesz tehát a felállás a szombati sprintversenyre, amelyen akár hatalmas eső is eshet, így komoly izgalmakra számíthatunk, már ha egyáltalán elrajtol majd a futam a tervezett időben.
-crop-1200x800_640x427.jpg)