Kiss Sándor|2025. 11. 28. 08:54
Russell felidézte, mennyire megviselte a pilótákat a 2022-es W13 extrém rázása.

A katari hétvége csütörtöki napján George Russell ismét szóba hozta a Mercedes 2022-ben bemutatott autóját, amely a korszak első évében a teljes mezőny legkeményebben rázó autójának számított. A W13 annyira durván pattogott, hogy a pilóták még a kiszállás után is percekig próbáltak magukhoz térni.

A történetek közül talán a legemlékezetesebb az volt, amikor Bakuban Lewis Hamilton a kiszálláskor szinte összeroskadt a fájdalomtól, Russell pedig felvetette, hogy az egyik vezető mérnök akár be is ülhetne egy körre, ha szeretné megtapasztalni, mi történik valójában a volán mögött.

„A szimulátoron van egy úgynevezett körismétlő módunk, és Lewis-szal azon gondolkodtunk, hogy beültetünk egy tervezőt, ugyanis jó lett volna, ha saját maga is érzi, mi vár ránk Bakuban” – idézte fel, majd hozzátette, hogy ezt végül a munkavédelmi felelős nem engedte. „Azt mondták, túl veszélyes.”

Russell úgy emlékszik, a probléma mértéke messze túlmutatott egyetlen erős rázkódáson, hiszen ők másfél órán keresztül vezettek úgy, hogy a testük folyamatosan kapta a terhelést.

„Egyetlen körre gondoltunk, miközben mi másfél órán át rázkódtunk az egész testünkkel. A hátunk, a szemünk, mindenünk megkapta. Emlékszem, az első Las Vegas-i versenyemen alig láttam a féktávjelző-táblákat, ugyanis az autó több mint 300 km/h-nál olyan erővel ütötte a pályát, hogy egyszerűen nem láttam semmit.”

A brit pilóta szerint nemcsak a Mercedes küszködött, több versenyző is hasonló tapasztalatokról számolt be abban a szezonban. „Beszéltem pár kollégával, és a mezőny fele ugyanezt élte át, úgyhogy nagyon nem bánom, hogy ezek az autók végre eltűnnek a színről” – mondta, miközben arra is kitért, hogy a következő években már egy sokkal kezelhetőbb korszak várható.