A Forma-1-es csapatok idén különösen nehéz döntéshelyzetben találták magukat, hiszen a 2026-os szabályváltozások radikálisan átalakítják mind az aerodinamikát, mind a motorokat, így a rövid távú eredmények és a hosszú távú célok között kényes egyensúlyt kellett teremteniük.
A Ferrari esetében ez a dilemma különösen élesen jelentkezett, mivel a Scuderia döntése, miszerint csak az utóbbi hetekben állította le a jelenlegi SF-25-ös modell intenzív fejlesztését, komoly kockázatot hordoz magában, hiszen a riválisok egy része – például a Williams, amely már több mint három hónappal ezelőtt kivonta 2025-ös autóját a szélcsatornából – korábban áttért a jövő évi projektre, ami akár döntő előnyt is jelenthet számukra.
Bár a maranellói alakulat eredményei már nem teszik lehetővé a bajnoki címekért való versengést ebben az évben, a közvélemény figyelme továbbra is rájuk szegeződik, ezért a források szerint úgy döntöttek, hogy a már elkezdett fejlesztéseket és befejezik és kipróbálják az autón, ám mostantól minden rendelkezésre álló költségvetést és erőforrást a következő generációs modellre fordítanak, miközben csak az idő fogja eldönteni, hogy ez a késői váltás nem bizonyul-e végzetes hibának a teljes projekt szempontjából.
A Ferrari idei koncepciója eleve merésznek számított, hiszen alaposan átdolgozták a 2024-es dizájnt, kiemelten a első felfüggesztést érintő módosításokkal, amelyeket a tavalyi konstruktőri bajnokságban elszenvedett szoros vereség inspirált, ám ez a bátorság végül kontraproduktívnak bizonyult, mivel a McLaren már a szezon felénél 238 pontos előnnyel vezet előttük.
Annak ellenére, hogy a tervezők nem fejeztek ki nyilvános megbánást a választott irány miatt, Enrico Cardile távozása űrt hagyhatott a technikai részlegben, ami megakadályozhatta a koncepció teljes kibontakozását, ezért a csapat sorozatos frissítéseket vezetett be, amelyek célja az autó engedékenyebbé és kevésbé extrémmé tétele volt.
A Belga Nagydíjon debütáló csomag döntő szerepet játszhat a hátralévő futamok kimenetelében – különösen azért, mert a Ferrari még egyetlen (futam)győzelmet sem aratott idén –, és akár a 2026-os terveket is befolyásolhatja.
Bár a szezon hátralévő részében végzett munka nem marad teljesen hatástalan a következő év teljesítményére nézve, a mozgatható aerodinamikai elemek bevezetése miatt mindkét szárny alapvetően megváltozik, a hajtáslánc pedig inkább forradalmi, mint evolúciós átalakuláson esik át, így Lewis Hamilton nyolcadik bajnoki címének esélyei nagyrészt azon múlnak, hogy a Ferrari helyesen időzítette-e ezt az átállást, amelyről egyelőre nem tudni, hogy a versenytársakhoz képest későbbi-e.
A csapat belső információi szerint óvatos optimizmussal tekintenek a Belga Nagydíjon bemutatkozó új hátsó felfüggesztésre, amely nem sokkal a padlólemez módosításai után érkezik, és bár egy ilyen fejlesztés optimalizálása időt vesz igénybe a pályán, Hamilton és Charles Leclerc a múlt héten Mugellóban, az egyik engedélyezett filmes nap keretében már kipróbálta azt, hogy kezdeti tapasztalatokat gyűjtsenek.